تامین اکسیژن واحدهای صنعتی فعلا مشکلی ندارد

0

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی گفت: با توجه به کاهش مصرف اکسیژن بیمارستان ها، فعلا در تامین اکسیژن واحدهای صنعتی مشکلی نداریم اما باید از وقوع چالش جدید جلوگیری کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛پیکان کلانتری در مورد وضعیت تأمین اکسیژن صنعتی، اظهار داشت: چندی پیش به دلیل آغاز موج جدید شیوع ویروس کرونا، مصرف اکسیژن پزشکی در بیمارستان‌ها افزایش یافت؛ همین افزایش تقاضا ما را مجبور به کاهش سهمیه مراکز صنعتی کرد به شکلی که تأمین اکسیژن صنعتی برای واحدهای تولیدی با مشکل مواجه شد.

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی افزود: اما در حال حاضر به دلیل کم شدن موج شیوع کرونا و کاهش مصرف اکسیژن در مراکز درمانی، تأمین اکسیژن نیز به روال قبلی خود بازگشته است. البته باید توجه داشت که میزان تولید اکسیژن در کشور محدود است و واحدها با بالاترین توان خود در حال تولید هستند و اگر شاهد موج دیگری از شیوع کرونا باشیم، باز هم در تأمین اکسیژن واحدهای صنعتی به مشکل خواهیم خورد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات عدیده ای که داریم همچون محدود بودن تولید و عدم سرمایه گذاری در این بخش و البته احتمال بروز موج جدید که منجر به کاهش سهمیه واحدهای صنعتی می‌شود، جلساتی را در وزارت صمت داشتیم و در آخرین جلسه نیز در مورد ظرفیت تولید و چگونگی جلوگیری از بروز چالش صحبت کردیم. همچنین مسئولان وزارت صمت در مورد تأمین اکسیژن با وزیر بهداشت نیز صحبت کردند. امیدواریم این جلسات به نتیجه مشخصی برسد تا چالشی در ایام آتی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: در این حوزه، وارداتی صورت نمی‌گیرد، از این رو واحدها با تمام ظرفیت خود در حال کار هستند و تا زمانی که دستگاه‌های جدید به خط تولید اضافه نشوند نمی‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید