درآمد مهرانه پاسخ‌گوی همه مشکلات بیماران نیست

0

‌مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان گفت: درآمد ماهیانه انجمن خیریه مهرانه با توجه به افزایش سه برابری قیمت داروها تنها برای پرداخت هزینه داروهای بیماران مبتلا به سرطان نسبتاً کافی بوده و این انجمن در سایر موارد با مشکل مواجه شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛اصغر وثوق ظهر امروز (۱۹ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری که در محل انجمن خیریه مهرانه برگزار شد، ضمن قدردانی از خیرین زنجانی‌ که در هر برهه همراه بیماران مبتلا به سرطان بودند، اظهار کرد: امروز انجمن خیریه مهرانه پس از ۱۵ سال فعالیت، برترین انجمن خیریه سرطان در حوزه بزرگسالان در کشور است.

وی با بیان اینکه از آغاز به کار انجمن خیریه مهرانه تاکنون ۸۸۹۹ پرونده تشکیل شده که ۹۰۰۰ پرونده برای شهرستان زنجان و مابقی برای ۱۵ شهرستان دیگر است، افزود: ۲۲ هزار بیمار مبتلا به سرطان به ‌کلینیک مهرانه مراجعه کرده و خدمات دریافت کردند.

این مسئول با بیان اینکه‌ از سال ۹۳ تاکنون صد درصد داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به سرطان در استان زنجان پرداخت شده است، تصریح کرد: همه بیماران مبتلا به سرطان در استان زنجان که نیازمند شیمی درمانی هستند، در انجمن خیریه مهرانه این خدمت را دریافت می‌کنند و هیچ دغدغه‌ای ندارند.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه برنامه پیشگیری از ابتلا به سرطان در انجمن خیریه مهرانه به دلیل شیوع ویروس کرونا قطع شده است، گفت: شیوع بیماری کرونا و تحریم‌های ظالمانه، برخی مشکلات در زمینه هزینه داروهای سرطان ایجاد کرده است. به‌ طور مثال، هزینه داروها در اسفندماه سال ۹۸ حدود ۵۵۰ میلیون تومان بود ولی در اسفندماه پارسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

وثوق از سه برابر شدن قیمت داروهای سرطان خبر داد و اظهار کرد: درآمد ‌انجمن خیریه مهرانه ماهیانه در سال ۹۸، یک میلیارد تومان بود و در سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ تومان بود که فقط هزینه داروی بیماران مبتلا به سرطان تامین می‌شود و سایر هزینه‌ها را تامین نمی‌کند و در ایام کرونایی حتی انجمن مهرانه با بدهی مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول انجمن خیریه مهرانه، تامین هزینه داروی بیماران مبتلا به سرطان است، افزود: با خرید دستگاه پت‌اسکن به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان که ۶ میلیارد تومان آن توسط خیران پرداخت شد و ۵ میلیارد تومان نیز وام گرفته شده و ماهیانه ۳۰۰ میلیون تومان اقساط پرداخت می‌کند و در حال حاضر اقساط چند ماه معوق شده است.

این مسئول با بیان اینکه همشهریان زنجانی کمک‌های خرد را از بیماران مبتلا به سرطان دریغ نکنند، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا می‌توانند از صفحه مجازی مهرانه تاج گل خریداری کرده و مراسم ترحیم را با تعداد محدود در انجمن خیریه مهرانه برگزار کنند و مراسم آن مرحوم به‌ صورت آنلاین در صفحه مجازی این انجمن برگزار می‌شود.

‌مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه خیران سلامت می‌توانند در کنار حمایت انجمن خیریه مهرانه، اسپانسر یک بیمار مبتلا به سرطان شوند، خاطرنشان کرد: انجمن خیریه مهرانه چندین بیمار از کشورهای آذربایجان، افغانستان و عراق مراجعه‌کننده داشته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید