یارانه دهک‌های پایین جامعه ۳ برابر می‌‎شود

0

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت گفت: با تصویب نهایی و اجرای این طرح، یارانه خانوارهای سه دهک پایین جامعه که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، سه برابر می‌شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ امیرحسین بانکی‌پور فرد اظهار کرد: طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پس از ارجاع به شورای نگهبان به‌واسطه حدود ۱۱۰ ایراد در متن و محتوای آن به مجلس بازگردانده شده و در حال اصلاح است.

وی گفت: با توجه به گستردگی ابعاد و دامنه طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و به تبع آن ۷۴ ماده و تعدد بند و تبصره‌های مختلف، بالا بودن تعداد ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان در مقایسه با برخی طرح‌های دیگر متحمل بود.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت عنوان کرد: از مجموع قریب به ۱۱۰ ایراد شورای نگهبان به این طرح حدود ۷۰ مورد شامل ابهامات و ۴۰ مورد دیگر شامل ایرادات موجود در آن بود که از این تعداد نیز بخشی شامل ایرادهای سطحی از جمله استفاده از لغات و عبارات انگلیسی و ضرورت معادل سازی آن‌ها بود.

بانکی‌پورفرد از اصلاح قریب به ۹۰ درصد اشکالات و ایرادهای وارده به طرح جوانی جمعیت خبر داد و افزود: در روزهای اخیر و در جلسات صبح و عصر با حضور نمایندگان کمیسیون اجتماعی و مسئولان دستگاه‌های مرتبط ۱۰ درصد ایرادات باقی‌مانده بررسی و اصلاح می‌شوند، تا طرح در بازه زمانی کوتاهی مجددا به شورای نگهبان ارسال شود.

وی تاکید کرد: هر اندازه در رفع ایرادات و تصویب نهایی این طرح وقفه ایجاد شده و تحقق این مهم به تعویق بیفتد عواقب و پیامدهایی به‌همراه دارد، از این‌رو می‌کوشیم تا حد امکان روند تصویب آن را سرعت ببخشیم.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۰ اعتبار مستقیم قریب به ۶ هزار میلیارد تومانی برای اجرای این طرح مصوب و از سویی بخشی از مبالغ بودجه‌ای در بخش‌های مختلف برای این موضوع دیده شده است.

بانکی‌پور فرد با بسیار امیدبخش خواندن مفاد و موارد طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به ویژه برای ازدواج جوانان، مباحث مربوط به استخدام و خانواده‌های پرجمعیت، گفت: بر اساس یکی از مفاد این طرح یارانه ماهیانه خانوارهای سه دهک پایین جامعه دارای سه فرزند و بیشتر سه برابر می‌شود.

وی از فعالان رسانه‌ای خواست با پوشش خبری مطلوب درباره محتوا و ماهیت طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده و اطلاع‌رسانی درباره مفاد بسیار گسترده آن به مردم، بستری را فراهم کنند که افراد جامعه در جریان محتوای طرح قرار گرفته و با جزییات آن آشنا شوند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت با انتقاد از برخی روایت‌سازی‌های نادرست و خلاف واقع از این طرح، گفت: بدون شک رسانه‌ها با آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در این باره مانع ترویج تصویرسازی‌های نادرست در این باره شده و زمینه را برای اجرای هر چه مطلوب‌تر این طرح فراهم می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید