وضع محدودیت‌های جدید کرونایی در واکسینه‌ترین کشور دنیا

0

با وجود واکسینه بیش از ۶۰ درصد از مردم سیشل در برابر کرونا، تعداد موارد ابتلا به این ویروس در این کشور افزایش یافته و محدودیت‌های جدید وضع شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از بلومبرگ، سیشل در شرق آفریقا که بیشتر از سایر کشورهای دنیا جمعیت خود را در برابر کرونا واکسینه کرده ، به دنبال افزایش موارد ابتلا به این ویروس، مدارس را بسته و فعالیتهای ورزشی را به مدت دو هفته لغو کرده است.

این اقدامات که شامل ممنوعیت گردهمایی‌های خانوادگی و تعطیلی زودهنگام کافه‌ها و رستوران‌ها شده، در شرایطی اعمال می‌شود که این کشور بیش از 60 درصد از جمعیت بزرگسال خود را با هر دو دوز از واکسن کرونا واکسینه کرده است. این محدودیت‌ها شبیه محدودیت‌هایی است که در پایان 2020 اعمال شده بود.

وزیر بهداشت سیشل در یک کنفرانس خبری در روز پنجشنبه گفت:«علی رغم تلاش‌های استثنائی ما برای مهار کرونا، شرایط کوئید 19 در کشورمان در حال حاضر بحرانی است و آمار روزانه ابتلا به این بیماری در هفته گذشته بالا رفته است».

این مجمع الجزایر در اقیانوس هند که حدود 98 هزار نفر جمعیت دارد، تا حد زیادی وابسته به گردشگری است بنابراین در ژانویه به سرعت واکسیناسیون را با استفاده از واکسن‌های چینی که از امارات وارد شده بود آغاز کرد و از آن زمان سایر واکسن‌ها را هم خریداری کرده است.

تا به امروز 62.2 درصد از جمعیت این کشور کاملاً واکسینه شده‌اند.

طبق گزارش وزارت بهداشت این کشور، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در سوم ماه مه به 1068 نفر رسیده بود در حالی که این رقم یک هفته قبل از آن برابر با 612 نفر بود.

84 درصد از مبتلایان جدید را شهروندان سیشل و باقی را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند. کمتر از دو سوم از این افراد یا واکسینه نشده‌اند یا فقط یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و باقی با هر دو دوز از واکسن، واکسینه شده‌اند.

مقامات سیشل جزئیات کمی در مورد دلیل اوج دوباره کرونا در این کشور اعلام کرده‌اند ولی عقیده دارند کاهش مراقبت‌های بهداشتی علیه این ویروس نسبت به قبل و جشن‌های بعد از عید پاک از عوامل آن بوده است.

سایر کشورهایی که بخش بزرگی از جمعیت خود را علیه کرونا واکسینه کرده‌اند شاهد کاهش موارد ابتلا به این ویروس بوده‌اند. در انگلیس که 52 درصد از مردم دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، موارد ابتلا 96 درصد نسبت به ژانویه پایین آمده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید