آغاز فرایند حذف تدریجی دفترچه های بیمه سلامت از اردیبهشت ماه

0

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی اعلام کرد: فرایند حذف تدریجی دفترچه های بیمه سلامت از اردیبهشت آغاز می شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  علیرضا رمزی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: از ابتدای اردیبهشت امسال چاپ دفاتر بیمه درمان بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی (رایگان)، از ابتدای خرداد ماه چاپ دفاتر بیمه شدگان صندوق روستائیان و از ابتدای تیر ‏ چاپ دفاتر بیمه ای سایر صندوق های بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران در سطح خراسان رضوی متوقف می شود .

وی ادامه داد: با اجرای این طرح بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان برای مراجعه به پزشک نیاز به دفترچه بیمه نخواهند داشت و مراکز درمانی بر اساس کد ملی بیمار اقدام به نسخه نویسی الکترونیک و در صورت نداشتن زیرساخت الکترونیک در سربرگ مطب یا درمانگاه اقدام به تجویز دارو و خدمات برای بیمه شدگان خواهند کرد.
رمزی تصریح کرد: تمامی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و نیز پزشکان و موسسات درمانی می توانند از طریق شماره گیری سرشماره #1666‌ ستاره در گوشی همراه خود از اعتبار بیمه شده این سازمان برای دریافت و ارائه خدمات درمانی مطلع شوند .
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت جمعیت صندوق های بیمه ای در استان افزود: هم اکنون از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی، بیش از یک میلیون و 229 هزار نفر در این صندوق از خدمات بیمه سلامت ایران بهره مند می شوند .
بیش از 50 درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش خدمات سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

صداوسیما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید