سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران روند اجرای کاهش تدریجی کاربرد دفترچه را تشریح کرد.
به گزارش «نبضبیمه»؛ به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، خانم سیده مریم حسینی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای سیاستهای کلی نظام سلامت و به منظور تحقق دولت الکترونیک، طرح نسخه نویسی الکترونیکی را به منظور ارتقای سطح کیفی خدمات رسانی در حوزه سلامت و سهولت دسترسی بیمه شدگان به مراکز طرف قرارداد را پیاده کرد.
وی در خصوص روش اجرای این طرح، افزود:بیمه شدگان بدون همراه داشتن دفترچه بیمه کاغذی و تنها با ارائه کد ملی خود به پزشک طرف قرارداد مراجعه و پس از احراز هویت توسط پزشک در سامانه نسخه الکترونیکی نسبت به معاینه بیمار، اقدام میکند و خدمات تجویزی شامل دارو، آزمایش، تصویربرداری و. را در قالب یک نسخه ثبت و بیمه شده با کدملی و کد پیگیری مربوطه به مرکز تجویزی پزشک مراجعه میکند.
حسینی تاکید کرد: تشکیل پرونده الکترونیکی و حفظ سوابق درمانی برای بیمه شدگان، رفع مشکل مخدوش و ناخوانا بودن نسخ، دسترسی بیمههای تکمیلی به سامانه نسخه الکترونیک و نیاز نداشتن به ارسال مستندات کاغذی برای بیمههای تکمیلی، جلوگیری از خطاهای نسخه پیچی درداروخانهها، کم شدن هزینههای چاپ دفترچه، کنترل مصرف بی رویه دارو، کم شدن تقاضاهای القایی و …) را از مزایای نسخه نویسی الکترونیک برشمرد.