بحران کرونا و افزایش نرخ بیکاری طولانی‌مدت

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ تقریبا یک چهارم کل کارگران بیکار در ایالات‌متحده حداقل یک سال بیکار بوده‌اند و حتی با پایین آمدن نرخ بیکاری ملی، این رقم در حال افزایش است.

به گزارش ان بی سی، براساس اداره آمار کار، تقریبا ۲.۴ میلیون آمریکایی در ماه مارس، ۵۲ هفته یا بیشتر بیکار بوده‌اند. این رقم تقریبا دو برابر تعداد بیکاران طولانی‌مدت در ماه فوریه است و حدود ۱.۶میلیون نفر بیشتر از مارس ۲۰۲۰ است. به گفته این اداره، در کل، بیکاران طولانی‌مدت ۲۴ درصد از ۹/۹ میلیون کارگر بیکار کل ماه گذشته را تشکیل می‌دهد.

هایدی شیرهولز، مدیر سیاست موسسه سیاست اقتصادی و اقتصاددان ارشد سابق وزارت کار (۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷) گفت: «من فکر می‌کنم این تعداد، بسیار زیاد است، زیرا تقریبا یک چهارم کارگران بیکار بیش از یک سال است که بیکار هستند.»

وی افزود: «این آمار نشان می‌دهد که حتی در حالت بهبود وضعیت اقتصاد، باز هم افراد زیادی در این همه‌گیری بیکار شده‌اند.»

این آمار اولین نگاه اجمالی به بیکاری را یک سال پس از آنکه مقامات محدودیت‌های کرونایی را برای مهار ویروس وضع کردند، نشان می‌دهد. سالی که طی آن میلیون‌ها آمریکایی پرونده‌های خود را برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کردند.

این ارقام به احتمال زیاد کمتر از واقعیت هستند، زیرا این آمار بعضی کارگران را در نظر نمی‌گیرد، مانند کسانی که به دلیل خطرات بیماری یا وظیفه مراقبت از کودک، شغل خود را کاملا ترک کردند. این آمار ممکن است ماه آینده افزایش یابد، زیرا اعداد فعلی فقط یک نگاه کلی از اواسط ماه گذشته را ارائه می‌دهند و با سیل پرونده‌های بیکاری در اواخر مارس و آوریل ۲۰۲۰ مطابقت ندارد.

شیرهولز اظهار کرد: به احتمال زیاد کارگران این گروه در صنایع بیشتر آسیب‌دیده مانند گردشگری و سلامت بیش از حد ارزیابی شده‌اند. بیش از ۳ میلیون شغل به عبارتی یک سوم در این بخش هنوز مشغول به کار نشدند. در کل بحران کرونا، بیکاری طولانی‌مدت به‌طور مداوم افزایش یافته و به اوج خود نزدیک شده است.

شایان ذکر است، اقتصاددانان کارگرانی را بیکار طولانی‌مدت می‌دانند که حداقل ۶ ماه بیکار هستند.

از نظر مالی، بیکاری دوره‌ای خطرناک برای خانواده‌ها محسوب می‌شود و یافتن شغل جدید نیز دشوارتر است. پتانسیل درآمد بلندمدت کارگران کم شده و در صورت یافتن شغل، احتمال از دست دادن آن در آینده نیز وجود دارد. با وجود کمک‌های دولت و معیارهای گسترده‌تر برای واجد شرایط بودن در همه‌گیری، همه کارگران واجد شرایط کمک نیستند.

دفتر آمار کار روز جمعه اعلام کرد: بیش از ۴ میلیون آمریکایی به مدت ۶ ماه یا بیشتر در ماه مارس بیکار بودند این مقدار یعنی یا ۴۳.۴ درصد از کل بیکاران که تقریبا برابر با رکورد ۴۵.۵ درصد پس از رکود بزرگ است.

در حالی که نرخ بیکاری ایالات‌متحده در ماه مارس به ۶ درصد کاهش یافت اما این میزان در حال رشد است. ایالات‌متحده ۹۱۶هزار شغل ایجاد کرده است که بیشترین میزان شغل از تابستان است.

به گفته شیرهولز، در رکودها، بیکاری و بیکاری طولانی‌مدت به‌طور کلی با هم بالا و پایین می‌شوند اما در حال حاضر، بیکاری و بیکاری طولانی‌مدت کاملا برعکس حرکت می‌کنند یعنی بیکاری در حال کاهش و بیکاری طولانی مدت در حال افزایش است.

تعداد آمریکایی‌هایی که حداقل یک سال بیکار بودند هنوز هم تقریبا نیمی از اوج نمودار پس از رکود بزرگ است. بر اساس دفتر آمار کار، در آوریل ۲۰۱۰، بیش از ۴.۶ میلیون نفر حداقل ۵۲ هفته بیکار بوده‌اند. ۲۰ ماه دیگر طول می‌کشد تا این عدد به زیر مرز ۴ میلیون برسد. با این حال، با توجه به سرعت واکسیناسیون و روند بازگشت اقتصاد، بیکاری طولانی‌مدت ممکن است این‌بار به اندازه قبل نباشد و بهبود یابد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید