نرخ بیکاری در نیجریه به ۳۳ درصد رسید

0

نیجریه در بین لیست ۸۲ کشوری که نرخ بیکاری آنها توسط بلومبرگ ردیابی می‌شود، با ۳۳.۳ درصد نرخ بیکاری پس از نامیبیا در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از بلومبرگ، بیکاری در بزرگترین اقتصاد آفریقا به رتبه دوم در لیست کشورهای جهان رسیده است. طبق گزارش اداره ملی آمار نیجریه، نرخ بیکاری در این کشور تا 33.3 درصد در سه ماهه چهارم 2020 افزایش یافته است. نرخ بیکاری در نیجریه در بهار 2020 برابر با 27.1 درصد بود.

یک سوم از 69.7 میلیون نیروی کار در پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا در این دوره یا بیکار بوده‌اند یا کمتر از 20 ساعت در هفته کار کرده‌اند. 15.9 میلیون نفر دیگر کمتر از 40 ساعت در هفته مشغول به کار بوده‌اند.

این کشور تولید کننده نفت در بین لیست 82 کشوری که نرخ بیکاری آنها توسط بلومبرگ ردیابی می‌شود، آفریقای جنوبی را پشت سر گذاشته است. نامبیا با 33.4 درصد بیکاری در صدر این لیست قرار دارد.

نرخ بیکاری نیجریه طی پنج سال گذشته با پشت سر گذاشتن دو  رکود اقتصادی بیش از 4 برابر شده و تلاش‌های این کشور برای اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی و ایجاد اشتغال را تحت تاثیر قرار داده است.

بیکاری فشار بر مصرف‌کنندگان در این کشور را که با افزایش 20 درصدی قیمت مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند افزایش داده است. سقوط قیمت نفت در سال گذشته منابع مالی نیجریه را بسیار پایین آورد. نفت 90 درصد از درآمد خارجی نیجریه و حدود نیمی از درآمد دولت این کشور را تشکیل می‌دهد. نرخ بیکاری برای زنان نیجریه 35.2 و برای مردان 31.8 است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید