یارانه ۲ میلیونی بازنشستگان تا قبل از پایان سال واریز می‌شود؟

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  واریز آخرین حقوق امسال بازنشستگان تامین اجتماعی به ترتیب الفبا از روز ۱۵ اسفند آغاز شده و تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

در سال‌های اخیر بین حقوق دریافتی بازنشستگان لشگری و کشوری و بازنشستگان تامین اجتماعی اختلاف حدود ۳۷ درصدی وجود داشت که این موضوع موجب اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی بود.

در ابتدای مهر امسال حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان برای این متناسب‌سازی اختصاص داده شد اما این مبلغ کافی نبود، در هفته گذشته مجلس در بودجه امسال تصویب کرد که مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان جهت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تخصیص یابد.

براساس پیگیری‌ها از سازمان تامین اجتماعی این افزایش حقوق ناشی از متناسب‌سازی در حقوق پایه بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعمال می‌شود و در فیش حقوقی آنها می‌آید و افزایش حقوق سالانه نیز به آن اضافه می‌شود. در این مرحله سازمان تامین اجتماعی قرار است این متناسب‌سازی را محاسبه و احکام جدید صادر کند.

به عبارت دیگر حقوق بازنشستگان در سال آینده یک بار به خاطر متناسب‌سازی با احکام جدید افزایش می‌یابد و از آنجایی که طبق مصوبه شورای عالی کار پایه حقوق وزارت کار ۳۹ درصد افزایش می‌یابد، حقوق بازنشستگان نیز مشمول این افزایش حقوق می‌شود.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد سازمان تامین اجتماعی تصمیم دارد که بخشی از این افزایش حقوق ناشی از متناسب‌سازی را به صورت علی‌الحساب قبل از پایان سال به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود واریز کند.

با انجام این مرحله از متناسب‌سازی، با فرض این که بازنشسته‌ای حداقل‌بگیر بوده و ۳۰ سال سابقه کاری کامل دارد، معادل حداقل حقوق سال آینده یعنی حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کند.

همچنین سازمان تامین اجتماعی تصمیم داشت که به بازنشستگان خود دو میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض پرداخت کند، اما از آنجایی که این سازمان درگیر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و به دنبال پرداخت علی‌الحساب آن تا قبل از عید است، احتمالا پرداخت این یارانه حداقل قبل از عید منتفی است.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید