بیکار شدن ۶ میلیون نفر در اتحادیه اروپا با شیوع ویروس کرونا

0

طی دوازده ماه منتهی به بهار ۲۰۲۰، اشتغال در اتحادیه اروپا ۲.۴ درصد کاهش یافته و نرخ بیکاری در سراسر ۲۷ کشور عضو این اتحادیه تا ۶.۷ درصد بالا آمده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از راشا تودی، بنیاد بهبود زندگی و اشتغال اروپا موسوم به یوروفاند اعلام کرد بحران کرونا تاثیرات بی‌سابقه‌ای بر اقتصاد اتحادیه اروپا و بازار کار آن داشته است.

طبق گزارش این آژانس، تا بهار 2020، تعداد افراد شاغل در اتحادیه اروپا 5.7 میلیون نفر کمتر از همین زمان در 2019 بوده است. نرخ بیکاری در سراسر 27 کشور عضو اتحادیه اروپا از 6.6 درصد تا 6.7 درصد در این دوره بالا آمده است.

طی دوازده ماه منتهی به بهار 2020، اشتغال در اتحادیه اروپا 2.4 درصد کاهش یافته است. ساعت های کاری افراد یک ساعت کم شده و تعداد کارگرانی که استخدام هستند ولی کار نمی‌کنند بیش از دو برابر شده و به 17 درصد رسیده است.

در این گزارش آمده است کارگران جوان بیشترین کاهش اشتغال را تجربه کرده‌اند در حالیکه کارگران میانسال (25 تا 54 ساله) و مسن‌تر شاهد کاهش ساعت‌های کاری خود بوده‌اند.

تفاوت‌های قابل‌توجهی از نظر شرایط اشتغال در بین اعضای کشورهای مختلف وجود دارد. فرانسه، لهستان، ایتالیا و یونان بیشترین آسیب را از همه‌گیری ویروس کرونا خورده‌اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید