۱۲ درصدکشته‌ها مربوط به راه‌های روستایی است/ ۳۲ درصد ۳۵ میلیون وسیله نقلیه کشور فرسوده هستند

0

رئیس پلیس راهور گفت: آموزش مجازی برای جوانان راه‌اندازی و وسائل نقلیه نیز به صورت سیستمی ترخیص می‌شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  سیدکمال هادیانفر روز یکشنبه در پانزدهمین همایش روسای پلیس راهور افزود: هفت هزار و ۶۰۰ دست افزار در اختیار همکاران در سطح جاده و راه ها قرار گرفته است و سالانه ۳۰ میلیارد تومان قبض کروکی صادر می شد که با سیستمی شدن کروکی ها در این زمینه صرفه اقتصادی انجام شد.
وی ادامه داد: در ۲۳۶ هزار کیلومتر راه ها و  ۴۷ هزار و هشت شهر کشور پلیس راهور حضور دارد و علاوه بر تسهیل ترددها، کاهش تصادفات از دیگر ماموریت های اصلی راهور است.
هادیانفر گفت: کرونا بالاخره تمام می شود اما تصادفات به حوزه ترافیک اتصال دارد. در کشورهای مختلف شاخص هایی برای تصادفات وجود دارد که یکی از این شاخص ها، جانباختگان است،.
وی با بیان اینکه  ۳۱ درصد کاهش در زمینه جانباختگان تصادفات  را پیش بینی می کنیم، گفت: روند تصادفات و جانباختگان از سال ۸۵ با ۲۸ هزار کشته بود و به ازای هر کشته ۲۵ نفر مصدوم می شدند که  با حمایت های صورت گرفته در چند سال اخیر جانباختگان کاهش یافته و به سالانه ۲۷ هزار و ۳۵۵ هزار معلول رسیده است که ۱۵ درصد دچار قطع عضو می شوند.
هادیانفر به زیان مادی و معنوی تصادفات اشاره کرد و گفت: اولویت ما تصادفات است تا در کنار آن به صورت سیستمی ترافیک را مدیریت کنیم .آن هم با ۳۵ میلیون وسیله و ۴۴ میلیون راننده  که در کشور وجود دارد و ۳۲ درصد آن در سن فرسودگی قرار دارند و خطر تصادفات روز به روز افزایشی می شود.
وی با اشاره به مشکلات تحریم ها، افزود: با حمایت دولت یک هزار و ۷۶ دستگاه خودرو جدید به حوزه پلیس راه تزریق می شود.
رئیس پلیس راهور گفت: ۳۶ هزار نیرو در ۲۳۶ هزار راه کشور که ۴۵ کیلومتر راه اصلی سرو کار داریم ۱۲ درصد کشته ها در راه های روستای اتفاق می افتد براین اساس ناگزیر هستیم از فناوری روز دنیا استفاده کنیم.
هادیانفر گفت: بعد از دو سال افزایش در جانباختگان در سال ۹۸ یک و چهار دهم کاهش داشته است، اسفند امسال نیز نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش تردد در جاده ها داشته ایم.
وی ادامه داد: براساس آمار پزشکی قانونی آمار کشته ها دو هزار و ۸۰۰ نفر کاهش یافته که نیاز است تا پایداری ایجاد شود. از سوی دیگر توانستیم به۵۲ درصد توان عملیاتی برسیم.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید