کرونا در اروپا| از شوک بزرگ به اقتصاد آلمان تا افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در فرانسه

0

آمارها نشان می‌دهد که محدودیت‌های کرونایی در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی حدود ۵۰ میلیارد یورو به اقتصاد آلمان ضرر رسانده و آمار مبتلایان روزانه در کشور فرانسه هم افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  انواع جهش های ویروس کرونا همچنان در اروپا شیوع پیدا می کند و محدودیت های بیشتری را برای شهروندان این اتحادیه ایجاد می کند.

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که شمار مبتلایان به این بیماری در بسیاری ایالات آلمان از جمله نیدرزاکسن و زاکسن همچنان در حال افزایش است.

هشدار درباره کبود پرسنل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه آلمان

پزشکان بخش های مراقبت های ویژه در آلمان هم درباره تشدید گسترده کمبود پرسنل هشدار داده‌اند.

“گرنوت مارکس”، رئیس انجمن مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (DIVI) در این باره گفته است که قبل از کرونا هم ما در بخش های مراقبت های ویژه با کمبود نیروهای پرستار روبرو بودیم. با شروع بحران کرونا شرایط یک بار دیگر تشدید شده است.

وی تاکید کرد که ما باید روند فرار از حرفه پرستاری را متوقف کنیم. این مقام بهداشتی با اشاره به افزایش کناره گیری ها از این شغل اظهار داشت: ما می خواهیم و باید شرایط کاری پرستاران را بهبود بخشیده و جذابیت این زمینه شغلی را افزایش دهیم.

اعتراف کمیسیون اروپایی به اهمالکاری در سفارش واکسن کرونا

“”فرانس تیمرمانس”، معاون کمیسیون اروپایی به اهمال کاری در استراتژی واکسن کرونای اتحادیه اروپا اعتراف کرده و در گفتگویی با روزنامه “تاگس اشپیگل” تاکید کرد: این درست است که در روند سفارش واکسن هم در بروکسل و هم در کشورهای عضو این اتحادیه خطاهایی انجام شده است.

وی همچنین گفت: من آماده‌ام در پایان دوران پاندمی یک نتیجه گیری از شرایط داشته باشم و بعد از آن ما می توانیم ببینیم چه اشتباهاتی داشته و چه کارهایی را درست انجام داده‌ایم. در شرایط فعلی اما این مسئله مطرح است که تمام اروپا واکسن را دریافت کنند.

وی انتقادهای شهروندان مبنی بر اینکه واکسن باید در اسرع وقت تحویل داده شود را قابل درک دانسته و در بخش دیگری از این گفتگو در عین حال سفارش مشترک واکسن از طرف اتحادیه اروپا را اقدامی درست ارزیابی کرد. تیمرمانس یک اقدام اروپایی در این راستا را همچنین در جهت منافع کشورهای ثروتمند از جمله آلمان دانست.

اعتراضات ضد محدودیت‌ها در برخی شهرهای آلمان به خشونت کشیده شد

در بسیاری شهرهای آلمان اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی برگزار شد که در برخی مناطق به خشونت کشیده شد.

در شهر ماینتس آلمان بعد از ظهر روز گذشته حدود 450 نفر علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. به گفته پلیس این اعتراضات تا غروب امروز بدون خشونت و درگیری ادامه داشت. پلیس رعایت قواعد کرونایی از طرف معترضان را کنترل می کرد.

در هامبورگ هم بر اساس اطلاعات پلیس حدود 200 نفر در اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی شرکت کردند.

در پایتخت ایالت اشلسویگ-هولشتاین آلمان هم بر اساس اطلاعات پلیس حدود 900 نفر علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. شرکت کنندگان بنرهایی با شعار “به قرنطینه پایان دهید” را حمل می کردند.

در شهر ماگدبورگ، مرکز ایالت زاکسن – آنهالت هم گروهی معترض به محدودیت های کرونایی با اتومبیل های خود به خیابان ها آمدند. به گفته پلیس حدود 60 خودرو در این اعتراضات وجود داشت. بر اساس اطلاعات پلیس این تجمع اعتراضی بدون ایجاد محدودیتی برگزار شد.

در برلین هم مخالفان سیاست های کرونایی دولت بعد از ظهر روز گذشته یک تجمع اعتراضی را در برابر وزارت بهداشت این کشور برگزار کردند. به گفته یک سخنگوی پلیس آلمان در این تجمع اعتراضی برخی نقض قواعد کرونایی از طرف معترضان وجود داشت.

در درسدن هم طرفداران یک جنبش افراطی و مخالف اقدامات کرونایی با وجود ممنوعیت تجمعات به خیابان ها آمدند و پلیس برای حفاظت از مراکز واکسیناسیون با ماشین های آب پاش در محل این تجمعات حضور پیدا کرده و از شرایطی دراماتیک سخن گفت. چند نفر از معترضان هم دستگیر شدند. چند نیروی پلیس هم مجروح شدند.

ضرر 50 میلیارد یورویی محدودیت‌ها به اقتصاد آلمان در ماه‌های ابتدایی سال 2021

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که قرنطینه و محدودیت های کرونایی در سه ماهه ابتدایی سال 2021 حدود 50 میلیارد یورو برای اقتصاد آلمان هزینه داشته است.

این خبر را نشریه بیلد آلمان با استناد به یک بررسی انستیتو اقتصادی آلمان در شهر کلن منتشر کرده است.

به طور کلی کاهش تولید ناخالص ملی آلمان در بحران کرونا تا کنون به 250 میلیارد یورو رسیده است.

رئیس این انستیتوی آلمانی اعلام کرده که کرونا یک شوک اقتصادی به آلمان وارد کرد که برای خود به دنبال برابر می گردد.

واکسیناسیون سریع در دستور کار دولت ایتالیا

ایتالیا هم اعلام کرده که می خواهد تا ماه سپتامبر حداقل 80 درصد افراد را علیه کرونا واکسینه کند. این هدف یک طرح واکسیناسیون ملی است که دولت روز شنبه آن را اعلام کرده است.

مقامات بهداشتی فرانسه هم اعلام کردند که در این کشور بیش از 5 میلیون نفر اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که منطبق با 7.6 درصد شهروندان این کشور است. حدود 2.2 میلیون نفر هم دومین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

هشدار درباره افزایش مرگ‌های کرونایی در آلمان

کارل لایترباخ، از سیاستمداران بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان هم خواستار توقف برنامه ها برای کاهش محدودیت ها شده و گفته است: موج سوم کرونا در هر حال قابل جلوگیری است. هر چقدر این موج بزرگتر باشد به همان میزان انسان های بیشتری خواهند مرد. این موج بخصوص گروه های سنی بین 50 تا 80 سال را درگیر خواهد کرد و کسی که حالا کاهش محدودیت ها را بپذیرد در واقع دوره ای دشوار و مرگبار را به جان می خرد.

افزایش چشمگیر موارد ابتلای جدید به کرونا در فرانسه

در فرانسه هم موارد ابتلای روزانه به کرونا به 29759 نفر افزایش پیدا کرده است. این خبر را وزارت بهداشت فرانسه شب گذشته اعلام کرد. حدود 169 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه هم با 37 نفر افزایش به 4070 نفر رسیده است.

مشاهده عوارض جانبی در تزریق کنندگان واکسن آسترازنکا در نروژ

در نروژ هم سه نفر بعد از تزریق واکسن آسترازنکا به دلیل لخته شدن خون در بیمارستان بستری شدند. این افراد از کارکنان بخش های بهداشت و درمان بودند و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور مشخص نیست که آیا ارتباطی بین تزریق واکسن و این عوارض جانبی وجود دارد. نروژ اخیرا استفاده از واکسن استرازنکا را به دلیل مشاهده مواردی از عوارض جانبی متوقف کرده است.

کاهش محبوبیت احزاب متحد مسیحی بعد از رسوایی فساد مالی در معاملات ماسک

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که در آستانه برگزاری انتخابات محلی در دو ایالت آلمان اتحادیه احزاب متحد مسیحی به دلیل جریانات مربوط به فساد در معاملات ماسک به شدت محبوبیت خود را از دست داده‌اند.

احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در نظرسنجی هفتگی موسسه “کانتر” که به سفارش نشریه بیلد آلمان انجام گرفت 31 درصد آراء شهروندان را کسب کردند که یک درصد کمتر از هفته قبل بود و 5 درصد کمتر از آغاز سال جاری میلادی و کمترین میزان محبوبیت از 21 ماه مارس سال 2021 بود.

حزب سوسیال دموکرات در این نظرسنجی برای چهارمین هفته متوالی 16 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. لیبرال دموکرات ها و چپ ها هم هر کدام با از دست دادن یک درصد آراء 8 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با از دست دادن یک درصد آراء خود 11 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

انتخابات پارلمانی آلمان در 26 سپتامبر برگزار می شود. انتخابات های محلی ایالات بادن—وورتمبرگ و راینلند- فالتز هم روز یکشنبه برگزار می شود.

این نظرسنجی در فاصله زمانی 4 تا 10 ماه مارس و زمانی که جریانات فساد معاملات ماسک در بین نمایندگان احزاب متحد مسیحی افشا شد انجام شده است.

افشای دست داشتن دو نماینده اتحادیه احزاب متحد مسیحی (حزب مرکل) در پرنده فساد مالی معاملات ماسک در آلمان اعتبار این دو حزب خواهر خوانده در این کشور را در سال مهم انتخاباتی در این کشور خدشه دار کرده است.

10790 مورد ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح یکشنبه از ابتلای حدود 10790 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 2687 مورد بیشتر از یکشنبه هفت گذشته بوده است. 70 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت جان خود را از دست داده‌اند.

توقف تزریق واکسن آسترازنکا در ایرلند

ایرلند هم به دلیل مشاهده چندین مورد عوارض جانبی واکسن آسترازنکا استفاده از این واکسن را متوقف کرده است. مقامات بهداشتی این را یک اقدام احتیاطی دانستند تا زمانی که بررسی های لازم در این باره انجام شود.

اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در دانمارک 

در کشور دانمارک هم دو نفر در حاشیه اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی دستگیر شدند. بر اساس اطلاعات پلیس شب گذشته حدود 500 نفر در پایتخت این کشور علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا 

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4253820 نفر به کرونا مبتلا شده و 125464 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 4045319 نفر به کرونا مبتلا شده و 90315 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3183704 نفر به کرونا مبتلا شده و 72258 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3201838 نفر به کرونا مبتلا شده و 101881 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2569850 نفر به کرونا مبتلا شده و 73907 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

تسنیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید