سود واریز شده به حساب سهامداران، ارتباطی به سود سهام عدالت ندارد

0

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سودی که در چند وقت اخیر به حساب سهامداران پرداخت شده است هیچ ارتباطی به سود سهام عدالت ندارد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ هفته گذشته خبری در برخی از رسانه ها مبنی بر واریز سود ۷.۵ میلیون نفر از سهامدار خرد سهام عدالت منتشر شد که در این زمینه «حسین قشمی»به خبرنگار اقتصادی ایرنا اعلام کرد: اکنون بسیاری از سهامداران که جزو مشمولان سهام عدالت هستند در انتظار پرداخت سود هستند اما باید اعلام کرد، سودی که در چند وقت اخیر به حساب سهامداران پرداخت شده است هیچ ارتباطی به سود سهام عدالت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مطرح شده در خصوص توزیع سود شرکت‌ها بوده است که در راستای اختیارات شرکت سپرده گذاری انجام و به حساب سهامداران شرکت های بورسی و فرابورس پرداخت شده است.

قشمی خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ شرکت سپرده گذاری در تلاش بوده است تا سامانه جامع توزیع سود را در اختیار داشته باشد و از این طریق سودهای شرکت بورس و فرابورس که در کدال اعلام می شود را به حساب سهامداران پرداخت کند.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه شرکت سپرده گذاری به دنبال این است تا سهامداران دیگر برای دریافت سود نقدی به صورت سنتی اقدام نکنند، گفت: عده ای نسبت به دریافت سود اطلاعاتی پیدا نمی کنند یا حتی برخی از سودها به دلیل پایین بودن رقم آنها توجیه اقتصادی برای پیگیری سود ندارد.

وی ادامه داد: سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده باشند اطلاعاتشان در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار می‌گیرد تا سود شرکت‌ها به حسابشان پرداخت شود و تا کنون سود ۱۳۰ شرکت که دارای سهامداران زیادی بوده اند پرداخت شده است.

قشمی خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، اگر سودی در این جلسه مصوب شده باشد شرکت ها به مدت هشت ماه فرصت دارند تا سود اعلام شده را پرداخت کنند.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار داشت: در یک سال گذشته شرکت هایی که به دنبال پرداخت سود از طریق شرکت سپرده گذاری بودند، مبلغ را به حساب شرکت واریز کردند و در انتها مبلغ مدنظر به حساب مشمولان سهامداران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: اکنون ۹۵ درصد از سهامداران هر شرکتی سجامی شده اند؛ بنابراین سامانه سجام بهترین روش برای پرداخت سود شرکت ها محسوب می شود.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید