پرداخت بیمه خسارت دیدگان حادثه گمرک اسلام قلعه در حال پیگیری است

0

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: بیمه رانندگان و کامیونهای خسارت دیده آنها در حادثه آتش سوزی گمرک اسلام قلعه در حال پیگیری است تا بتوان از این محل به آنها خسارت پرداخت کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  امید جهانخواه شامگاه سه شنبه در نشست با خبرنگاران در مشهد افزود: بحثهای مربوط به بیمه رانندگان کامیونها جزء وظایف گمرک نیست اما این موضوع از طریق معاونت سیاسی – امنیتی استانداری در نشستی با مسوولان بیمه مرکزی ویژه خسارت دیدگان واقعی حادثه مزبور بررسی و پیگیری شد.

وی اضافه کرد: ۲ نوع بیمه وجود دارد که یکی مربوط به کالا و دیگری مربوط به کامیونهاست و برای پرداخت خسارت به رانندگان لازم است آنان علاوه بر ۲ بیمه مزبور، بیمه ترانزیت و مربوط به شرکتهای بیمه خارج از کشور را نیز داشته باشند.

او ادامه داد: در نشست مزبور مصوب شد که مستندات لازم برای پیگیری پرداخت خسارت از محل بیمه توسط رانندگان و دستگاه های اجرایی ذی مدخل جمع آوری و به شرکتهای بیمه ارسال شود تا بتوان خسارت بیمه شدگان را پیگیری کرد.

۴۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات معوقه در بانکهای خراسان رضوی وجود دارد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی نیز در این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: هم اینک چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات معوقه مربوط به ۲۹ بانک فعال در استان وجود دارد.

حسین امیر رحیمی افزود: این تسهیلات معوق مربوط به دریافت کنندگانی است که به موقع نسبت به بازپرداخت تسهیلات عمل نکرده اند و سیستم بانکی تمام تلاش خود را برای تسویه این بخش به کار گرفته است.

وی همچنین معرفی فرد یا گروهی به عنوان بدهکار بانکی در خراسان رضوی را دارای منع قانونی دانست.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز در این نشست در خصوص بدهکاران مالیاتی استان گفت: براساس ماده ۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم تمامی اطلاعات اشخاص در سیستم مالیاتی محرمانه است جز این که با حکم مراجع قضایی اطلاع رسانی در خصوص لازم دانسته شود.

احمدرضا مدبرنیا افزود: طبق ماده ۱۶۷ قانون مالیاتهای مستقیم، امکان تقسیط بدهی های مالیاتی افراد به صورت ارایه چک در اقساط مساوی فراهم شده است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید