۶۱ درصد روستاییان قزوینی بیمه نیستند

0

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: ۶۱.۲ درصد اهالی و سکنه روستاها در استان قزوین فاقد بیمه اجتماعی و شغلی هستند که این معضل نقش مهمی در مهاجرت روستاییان هم‌استانی به شهرها دارد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ اکرم نجفی  با اشاره به وضعیت روستاییان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی اظهار داشت: 61.2 درصد اهالی و سکنه روستاها در استان قزوین فاقد بیمه اجتماعی و شغلی هستند که این معضل نقش مهمی در مهاجرت روستاییان هم‌استانی به شهرها دارد.

وی اضافه کرد: در استان قزوین 73 هزار و 309 خانوار روستایی زندگی می‌کنند که 45 هزار و 643 خانوار تحت پوشش بیمه نیستند و فقط 38.8 درصد آنها یعنی 27 هزار و 666 خانوار بیمه اجتماعی دارند و می‌توانند از مزایا و خدمات آن از جمله مستمری بازنشستگی و خدمات درمانی تامین اجتماعی استفاده کنند.

کاهش 40 درصدی کارگزاران بیمه روستایی

نجفی همچنین از کاهش 40 درصدی تعداد کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان قزوین طی 5 سال اخیر خبر داد و گفت: تا سال 1394 در مجموع 43 کارگزار صندوق بیمه اجتماعی در روستاهای استان قزوین داشتیم که پس از اجرای طرح تطبیق و ترمیم کارگزاران بیمه اجتماعی در استان قزوین تعداد آنها به 26 کارگزار تقلیل یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از 26 کارگزار بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان قزوین 15 کارگزار حقیقی، 10 کارگزار هم با عنوان تعاونی روستایی و یک کارگزار هم در قالب دهیاری فعالیت می‌کنند که البته 4 کارگزار ما جزو بانوان فعال این حوزه هستند.

افزایش نیافتن اعتبارات روستایی قزوین در سال جاری

مدیرکل روستایی استانداری قزوین در ادامه مجموع اعتبارات واریزی به روستاهای دارای دهیاری‌ استان قزوین در سال جاری را 75 میلیارد و 227 تومان بیان کرد و گفت: این اعتبارات به حساب 630 دهیاری واریز شد که 323 هزار و 925 از جمعیت روستایی استان را مدیریت می‌کنند. همچنین از محل اعتبار ارزش افزوده امسال 30 میلیارد و 544 میلیون تومان اعتبار به 250 روستای فاقد دهیاری اختصاص داده شد که 14 هزار و 355 نفر در این روستاها سکونت دارند.

نجفی افزود: بنابراین مجموع بودجه و اعتبارات واریزی روستاها در سال جاری به بیش از 110 میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی را نشان نمی‌دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید