خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی چه میزان مشتری داشت؟

0

نتایج بررسی اداره کل آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد استقبال بیمه شدگان از خدمات خرید خدمت سربازی، هدیه ازدواج و کمک هزینه مراسم ترحیم با اجرای طرح ۳۰۷۰ به صورت غیرحضوری بیش از ۹۰ درصد در اسفند بوده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بر این اساس، ۹۵ درصد تقاضاهای خرید خدمت سربازی در اسفند به صورت الکترونیکی بوده است در حالی که از آغاز طرح تاکنون ۷۳ درصد بوده است. بیمه شدگان در اداره کل غرب تهران بزرگ، بوشهر، شرق تهران بزرگ، خوزستان و شهرستان‌های تهران به ترتیب بیشترین متقاضیان این خدمت به صورت غیرحضوری در اسفند بوده اند.

هدیه ازدواج از تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی است که به بیمه شدگان واجدشرایط پرداخت می‌شود. در اسفند، ۹۱ درصد بیمه شدگان متقاضی این خدمت درسامانه خدمات غیرحضوری این سازمان ثبت نام و درخواست خود را پیگیری کردند. بیمه شدگان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان و مرکزی به ترتیب بیشتر از بیمه شدگان سایر استان‌ها از این خدمت غیرحضوری دراسفند استقبال کردند.

۹۶ درصد متقاضیان کمک هزینه مراسم ترحیم به صورت غیرحضوری درخواست خود را دراسفند مطرح کرده‌اند و به ترتیب استان‌های گیلان، خراسان شمالی، مازندران، زنجان و قزوین در این بخش پیشتاز هستند.

اخذ تعهد کارفرما از دیگر خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی است که در اسفند ۷۱ درصد درخواست‌ها در این حوزه به صورت غیرحضوری ارائه شده است. استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، خراسان جنوبی، گلستان وسمنان به ترتیب بیشترین متقاضی این خدمت به صورت غیرحضوری هستند.

سازمان تامین اجتماعی از آبان خدمات پرمراجعه را به صورت غیرحضوری (طرح۳۰۷۰) ارائه می‌دهد و این طرح کاهش قابل توجه به شعب و کارگزاری‌های این سازمان را در پی داشته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید