رفع اشکال حذف دفترچه بیمه به عهده وزارت بهداشت و سازمان بیمه است

0

اصفهان- عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: رفع اشکال حذف دفترچه بیمه به عهده وزارت بهداشت و سازمان بیمه است که این امر باید هر چه زودتر در دستور کار این دو نهاد قرار گیرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به حذف دفترچه‌های بیمه و تأثیر آن اظهار داشت: مراجعه به پزشک، داروخانه، آزمایشگاه و … بدون دفترچه بیمه کاغذی حرکت درستی بوده و قانون آن را تصویب کرد.

وی افزود: برای برخی از مواد آنکه مغفول مانده و یا حتی اجرایی نشده بود، در مجلس شورای اسلامی اعلام جرم علیه وزارت بهداشت و همه سازمان‌های بیمه‌گر انجام و از آنها خواسته شد تا پیگیر این موضوع و اصلاح آن شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: خوشبختانه حذف دفترچه‌های بیمه در قانون بودجه امسال تاکید شده و در مجموع اتفاق خوبی افتاده اما سازمان‌های بیمه‌گر از جمله تأمین اجتماعی باید اشکالات آن را رفع کنند.

کوتاهی وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه

وی در پاسخ به اینکه زیرساخت‌های لازم و مجهز بودن مراکز درمانی به شبکه‌های الکترونیکی برای این کار همچنان وجود ندارد، گفت: گزارش‌هایی که به مجلس داده می‌شد، حاکی از این بود که این تجهیزات وجود دارد و مراکز درمانی به شبکه الکترونیکی متصل هستند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: حدود ۴ سال است که وزارت بهداشت، تأمین اجتماعی و سایر سازمان‌های مربوطه موظف بودند تا شرایط و بسترسازی را برای این طرح انجام دهند، اما اشکالات امروزه نشان می‌دهد که کوتاهی مربوط به این مجموعه‌هاست.

همسان‌سازی حقوق بیمه شدگان لشگری و کشوری با مراحل محرمانه

وی خاطر نشان کرد: بازگشت به عقب امکان‌پذیر نیست و منافعی که این طرح برای سلامت مردم، رعایت انصاف، عدم گران‌فروشی و شناسایی اصالت داروها دارد غیر قابل چشم‌پوشی است از این رو باید این طرح با رفع اشکالات از سوی سازمان‌های مربوطه حتماً اجرایی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به همسان‌سازی حقوق بیمه‌شدگان لشکری و کشوری با تأمین اجتماعی، گفت: قرار است که این طرح نیز در بودجه ۱۴۰۰ انجام گیرد و البته با یک سری مراحل محرمانه این اتفاق حاصل می‌شود.

مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید