۷ هزار مرکز درمانی به مراکز طرف قرارداد با بیمه تکمیلی ایثارگران افزوده شد

0

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: حدود ۷۰۰۰ مرکز درمانی به مراکز طرف قرارداد با بیمه تکمیلی ایثارگران افزوده شده و این عدد به ۹ هزار مرکز درمانی رسیده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی، امروز؛ سه‌شنبه 12 اسفندماه 1399 در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور خبرنگاران از استان‌های سراسر کشور برگزار شد، در خصوص خدمات درمانی به ایثارگران گفت: با رایزنی‌های انجام شده و همراهی سازمان برنامه و بودجه حدود 7 هزار مرکز درمانی به مراکز طرف قرارداد با بیمه تکمیلی ایثارگران افزوده شده و این عدد به 9 هزار مرکز درمانی رسیده است. همچنین بیش از 65 شعبه بیمه دی در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است. 45 میز خدمت بانک دی نیز در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است و این تعداد تا پایان سال به 65 عدد خواهد رسید. با همکاری دولت بودجه مد‌ّنظر بنیاد شهید و امور ایثارگران به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع اشتغال جامعه ایثارگری را یکی از دغدغه‌های بنیاد دانست و گفت: طبق قانون 30 درصد از استخدام‌ها باید به ایثارگران اختصاص پیدا کند اما این تعداد کفایت تعداد ایثارگران جویای شغل را نمی‌کرد. بر اساس برنامه ششم توسعه تمامی فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد تا پایان این برنامه باید به استخدام دولت دربیایند. طبق دستور ریاست محترم جمهوری این کار باید تا پایان سال 1399 انجام شود و با دستور معاون اول محترم رئیس جمهور باید تا پایان سال 20 هزار نفر از مشمولان این قانون به استخدام دولت دربیایند. در این راستا مکاتبات زیادی از جمله بیش از 70 مکاتبه با دستگاه‌ها انجام شده و آزمون استخدامی اختصاصی باید برای جذب این عزیزان برگزار شود. سازمان سنجش برای برگزاری این آزمون اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم این اتفاق پیش از پایان سال رخ دهد، اما اگر به دلیل شرایط پایان سال امکان برگزاری این آزمون مهیا نشد در اولین فرصت سال آینده شاهد برگزاری این آزمون و طی شدن فرایند استخدامی این عزیزان خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به موضوع مسکن ایثارگران گفت: برای رسیدگی به این موضوع سفرهای استانی را به صورت هفتگی در دستور کار قرار دادیم تا مشکل مسکن هر استان در همان منطقه پیگیری شود. طی این برنامه تاکنون 29 سفر استانی انجام شده و زمین برای 71 هزار مسکن تأمین شده است که به مناسبت روز بزرگداشت شهدا با حضور رئیس جمهور 20 هزار فقره از این زمین‌ها تحویل خواهد شد. در طول سال 1398 در مجموع 54 هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفت. در سال 1399 با وجود محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا تاکنون 56 هزار پرونده بررسی شده است و در حال حاضر جلسات این کمیسیون در تهران در 6 روز هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سفر به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت گفت: 3 هزار واحد مسکونی در این منطقه آسیب جدی دیده‌اند و 1300 منزل باید کاملاً بازسازی شوند و 317 خانه از این تعداد متعلق به جامعه ایثارگری بود. وام قرض‌الحسنه 30 میلیون تومان برای ایثارگران و مبلغی نیز به صورت بلاعوض در نظر گرفته شده است. همچنین تمام این منازل تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند و به‌زودی خسارات خود را دریافت خواهند کرد. بیمه دی نیز 2 چادر را در منطقه مستقر کرده تا هم در زمینه بیمه درمان و هم پرداخت خسارات به‌سرعت در خدمت ایثارگران باشد. پنجشنبه هفته آینده 59 طرح بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه‌های درمان، توان‌بخشی، مسکن و کشاورزی و تولید توسط رئیس جمهوری محترم افتتاح می‌شود. امروز ایثارگران نقش مهمی در عرصه‌های مختلف کشور دارند و افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که بیش از 9 هزار ایثارگر در مرکز نخبگان عضو هستند.

همچنین در این نشست، یعقوب سلیمانی، معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت روز شهید گفت: «راه شهیدان ادامه دارد» شعار امسال برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته گرامیداشت شهیدان است و در این راستا برنامه‌های متعددی در سراسر کشور با محوریت ترویجی،محیطی و فضای مجازی برگزار خواهد شد. استفاده بهینه از فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های گرامیداشت مقام شهدا، مردمی کردن برنامه‌های برگزار شده و بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر از جمله سیاست‌های ما در هفته گرامیداشت مقام شهیدان است. به همین مناسبت 22 هزار برنامه اجرا خواهد شد و محور روز بزرگداشت شهدا یعنی 22 اسفندماه، تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده است.

وی افزود: تجدیدمیثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره)، اجرای  پویش اهدای خون، رونمایی از یادمان‌های شهدا، اهتزاز پرچم، عطرافشانی و غبارروبی در 19 هزار گلزار شهید سراسر کشور، برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم ایثار، کاشت نهال به نام شهیدان و تجلیل از 143 شهید کارمند بنیاد شهید از جمله برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام شهید به شمار می‌رود. همچنین برگزاری مراسم اختتامیه کنگره «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز»، رونمایی از 5 جلد کتاب در این راستا، اهدای تندیس فداکاری به دانشجویان فعال در حوزه ایثار اجتماعی، اهدای 300 تندیس به فداکاران سلامت و اجرای طرح سپاس از دیگر برنامه‌های بنیاد است.

 

تسنیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید