تامین اجتماعی سالانه ۲۰ هزار میلیارد برای تجهیزات کمک پزشکی هزینه می‌کند

0

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان سالانه ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تامین ۳۰۰ قلم تجهیزات کمک پزشکی در حوزه درمان بیمه شدگان هزینه می شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ مصطفی سالاری روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار داشت: این سازمان ماهانه بیش ۱۴۰ هزار میلیارد ریال برای جامعه تحت پوشش هزینه می کند که ۱۳۰ میلیارد ریال این مقدار از محل وصول درآمدهای منابع بیمه ای است.

وی افزود: حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که این جامعه و اعضای خانواده آنان به حدود ۴۵ میلیون نفر می‌رسند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: منابع سازمان از محل وصولی کارگران و کارفرمایان تامین می شود، بنابراین باید در هزینه کرد آن نیز خود آنها نقش آفرین و تصمیم گیر اصلی باشند.

سالاری ادامه داد: هم اکنون ۲۳ قشر کارگری و صنف به موجب قانون، مشمول حمایت دولت هستند، در صورت تامین منابع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد مشغول به کار در این واحدها مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: هم اینک حدود میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته از سازمان تامین اجتماعی حقوق می‌گیرند که تعداد آنها با اعضای خانواده به حدود ۱۱ میلیون نفر می‌ رسد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: توقف صدور دفترچه کاغذی براساس قوانین برنامه ششم توسعه در این سازمان اجرا شده و با این فرآیند بخشی از هزینه های این سازمان کاهش می یابد.

سالاری افزود: پرداخت کامل مطالبات ایجاد شده در سامانه نسخه الکترونیک، بهترین تشویق و ترغیب برای استفاده از این سامانه توسط مراکز درمانی طرف قرارداد است.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای شهرداری های سراسر کشور تصریح کرد: بیشتر شهرداری ها نیروهای مازاد دارند که باید بدون آسیب رسیدن به معیشت آنها در این زمینه برون سپاری در قالب تشکیل تعاونی ها و شرکت ها صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به مراکز پزشکی تحت پوشش این سازمان در ایلام پرداخت و گفت: سهم ایلام از احداث درمانگاه تامین اجتماعی سه مرکز است که در حال حاضر درمانگاه مهران در حال ساخت و دره شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید