رشد بیش از دو برابری اراضی کشاورزی بیمه شده کرمانشاه

0

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه از رشد بیش از دو برابری اراضی کشاورزی بیمه شده استان در سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ رشید امینی معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۲۰۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته، گفت : امسال پیش‌بینی کرده بودیم سطح اراضی زراعی بیمه شده استان به ۲۰۰ هزار هکتار برسد که این هدفگذاری محقق شده و احتمالا این سطح بیشتر هم خواهد شد.

امینی با اشاره به اینکه امسال تاکنون افزایش بیش از دو برابری اراضی کشاورزی بیمه شده استان را در مقایسه با پارسال داشته ایم، گفت : سال زراعی گذشته در مجموع ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش بیمه رفته بود.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه افزود: بیشترین اراضی استان در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آباد غرب و سنقروکلیایی زیرپوشش بیمه رفته است.

امینی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای افزایش پوشش بیمه‌ای اراضی کشاورزی در امسال افزود: در این طرح که افزایش پوشش بیمه اراضی کشاورزی را در سال جهش تولید دنبال می‌کند، توافق شده ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی دیم استان در قالب طرح جهش تولید زیر پوشش بیمه برود که تاکنون ۸۵ درصد این هدفگذاری محقق شده است.

او با بیان اینکه طرح جهش تولید مزارع نخود بهاره، گندم دیم، جو دیم، حبوبات و گیاهان علوفه‌ای را شامل می‌شود، گفت: در راستای اجرای بهتر طرح جهش تولید و برای حمایت از زارعان با تلاش‌های صورت گرفته مهلت بیمه اراضی کشاورزی در طرح جهش تولید تا ۲۰ اسفند ماه تمدید شده است.

او با اشاره به پرریسک بودن کار کشاورزی، از کشاورزان خواست تا در فرصت داده شده نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند، چون در صورت بروز خسارت تنها مرجعی که می‌تواند به داد کشاورزان برسد، بیمه است .

باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید