واریز ماهانه 400میلیارد تومان از درآمد ناشی از حق بیمه ثالث به خزانه

0

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۰، شرکت های بیمه را موظف کردند ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای ناشی از حق بیمه شخص ثالث را به خزانه واریز کنند.

به گزارش نبض بیمه، نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۰ واحدهای آموزشی دولتی وزارت آموزش و پرورش را از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز در صورت رعایت الگوی مصرف را معاف کردند.

همچنین با مصوبه مجلس درآمد تبلیغاتی صداوسیما از محل پخش مسابقات ورزشی به خزانه واریز می شود.

شرکت‌های بیمه‌ای نیز مکلف شدند ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای ناشی از حق بیمه شخص ثالث را به خزانه واریز کنند.

نمایندگان با بخشودگی تمام مبالغ جریمه مازاد بر اصل جرایم ناشی از تخلفات سال ۹۹ در صورت پرداخت تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ نیز موافقت کردند.

نحوه محاسبه مالیات آستان قدس رضوی (ع)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح نیز مشخص شد.

معافیت مالیاتی برای حقوق‌های کمتر از ۴ میلیون تومان/ مالیات پلکانی برای حقوق‌های بیشتر

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند کارکنان دولتی و غیردولتی با حقوق‌های کمتر از ۴ میلیون تومان در سال ١۴٠٠ مشمول معافیت مالیاتی شوند.

آخرین فرصت پرداخت جریمه غایبان سربازی

مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد که افرادی که باقیمانده جریمه غیبت بیش از ۸ سال از خدمت وظیفه عمومی خود را تا پایان سال ۱۴۰۰ تسویه نکنند، مشمول غایب محسوب و به خدمت وظیفه عمومی اعزام می‌شوند.

نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی تعیین شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا و اعضای هیئت علمی شاغل و بازنشسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را مشخص کردند.

در ردیف ۴ این بند آمده است، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۰ مبلغ چهارصد و هشتاد میلیون (۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید