در گفت و گو با عضو هیات مدیره انجمن کارگزاران رسمی بیمه بررسی شد: ردپای FATF در صنعت بیمه

0

عضو هيات مديره انجمن كارگزاران رسمي بيمه كشور در گفت و گو با نبض بيمه گفت: پذیرش FATF موجب شفافیت در تراکنش های مالی داخلی و خارجی می شود وعدم پیوستن به آن می‌تواند محدودیت‌هایی را برای کشورمان ایجاد کند، زیرا شفافیت اقتصادی بازار ها در حوزه بین‌الملل بیش از بیش خواهد کرد.
آتيه شفيعي ادامه داد: صنعت بیمه یک صنعت جهانی است و به توسعه بازار ها در حوزه بین الملل به شدت نیازمند است ، این صنعت نه تنها در حوزه خسارت بلکه در حوزه اتکایی نیز به روابط بین الملل وابسته است.
وي با بيان اينكه کشور ما در شرایط تحریم با مشکلات متعددی در حوزه مراودات مالی مواجه است و نباید مشکلات دیگری به آن اضافه کرد، افزود: صنعت بیمه جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور و جهان دارد و پیوستن به FATF می تواند روابط بیمه گران ایرانی با جهان را توسعه دهد.
اين كارشناس صنعت بيمه خاطر نشان كرد: هم اکنون هر شرکتی بيمه اي قصد افزایش سرمایه داشته باشد، بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد بر منابع تامین سرمایه شرکت به طور کامل نظارت می کنند و آن را از جهات مختلف بررسی می کنند بنابراین طبیعی است که این روند در روابط بین الملل نیز اجرایی شود.
وي تصريح كرد: حتی اگر تحریم ها برطرف شوند در صورتی که ایران FATF را تصویب نکند در لیست سیاه معاملات مالی قرار خواهد گرفت.
شفيعي با بيان اينكه برای بازگشت به FATF دو شرط رفع تحریم ها و تضمين طرف آمریکایی ضروری بوده ، بر جذب سرمایه گذاری خارجی به منظورمقاوم سازی اقتصادی تاکید دارند.
مدير عامل كارگاري بيمه اي بيمه سايبان پوشش آريا ادامه داد: در ابتدا گروه FATF یک گروه دولتی بود كه استانداردهای مالی را برای مقابله با پولشویی تنظیم می کرد، در سال 1389 گروه با هدف رهگیری و مراقبت از نطام مالی کشورهای مقرراتی در برابر فعالیت های مجرمانه نظیر قاچاق و نظایر آن وضع کرد.
وي تاكيد كرد: ایران بالاترین ظرفیت جذب سرمایه گذاری در جهان را داراست، تصور کنید اگر کره جنوبی در کشور ما 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری داشت به هیچ وجه پول کشور در کره بلوکه نمی شد، در مذاکرات پس از تحریم لزوم گنجاندن میزان سرمایه گذاری خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است ، ایران حدود 1.5 تریلیون دلار طرفیت جذب سرمایه گذاری خارجی را در حوزه های از جمله معادن، نفت، پتروشیمی، انرژی، خودرو و نظایر آن داراست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید