زنگ هشدار در بازار سرمايه به صدا آمد:خروج نقدينگي و كاهش معنادار ارزش معاملات/دامنه نامتقارن پادزهر بود يا شوكران

0

نبض بيمه، كاهش معنا دار ارزش معاملات بازار سرمايه نگراني ها از خروج پول از بورس را تشديد كرده و عده اي از تحليلگران معتقدند جريان نقدينگي از بازار سرمايه به سوي ارزهاي مجازي حركت كرده و نسبت به فعاليت افراد با دانش اندك در بازار ارز رمزها هشدار مي دهند.

طرح شايعاتي در خصوص تحقيق و تفحص از بازار سرمايه ديگر موضوعي است كه با واكنش هاي منفي مواجه شده و برخي شايعات در خصوص برخورد با فعالان و افراد فعال در بورس ديگر موضوعي است كه به اعتراض اهالي بازار منجر شده است.

در معاملات امروز بازار سرمايه بجز نماد ميهن كه پاياني 1.66 درصدي را ثبت كرد باقي نمادهاي بيمه اي يكدست قرمزپوش بودند اين درحالي است كه ارزش معاملات اين صنعت امروز تنها 81 ميليارد ريال بود كه ناشي از دست بدست شدن بيش از 13.534 ميليون سهم بيمه اي طي 914 نوبت معاملاتي بود.

امروز نيز شاخص كل بورس تهران با عقب نشيني 10102 واحدي مواجه شد،  اعمال دامنه نامتقارن با برخي نقدها در روزهاي جاري مواجه شده و كارشناسان و فعالان بازار معتقدند اين موضوع به نوعي از روند طبيعي بازار جلوگيري مي كند.

ارزش معاملات بورس تهران به شكل نگران كننده اي كاهش يافت و امروز ارزش معاملاتي بورس تهران 2512.1 ميليارد تومان بود كه ناشي از دست به دست شدن بيش از 2.036 ميليون سهم طي 263هزار و 533 نوبت معاملاتي بود.

كاهش معنا دار ارزش معاملات بازار سرمايه نگراني ها از خروج پول از بورس را تشديد كرده و عده اي از تحليلگران معتقدند جريان نقدينگي از بازار سرمايه به سوي ارزهاي مجازي حركت كرده و نسبت به فعاليت افراد با دانش اندك در بازار ارز رمزها هشدار مي دهند.

در معاملات امروز بازار سرمايه، تنها 28 نماد(كمتر از 5 درصد)به ارزش 2959.68 ميليارد ريال با صف خريد مواجه بودند و در 507 نماد (حدود 78 درصد )به ارزش معاملاتي 35762.70 ميليارد با صف فروش مواجه بودند.

نماد بيمه ميهن با داد و ستد بيش از 56.28 ميليون سهم يكي از پرحجم ترين نمادهاي معاملاتي امروز بود كه معاملات آن از صف خريد به صف فروش كشيده شد.

نماد بيمه دانا نيز يكي از سهام پرعرضه در معاملات امروز بورس تهران بود كه با صف فروش بيش از 17 ميليوني مواجه بود.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید