امید به زندگی در آمریکا یک سال کاهش یافت

0

آمار رسمی دولت آمریکا نشان می‌دهد که امید به زندگی در این کشور طی نیمه اول سال ۲۰۲۰ با شروع بحران کرونا و شیوع بیماری همه گیر کوید_۱۹ یک سال کاهش یافته است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمار رسمی دولت آمریکا نشان داد که امید به زندگی در این کشور طی نیمه اول سال 2020 با شروع بحران کرونا و شیوع بیماری همه گیر کوید_19 یک سال کاهش یافت.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) اعلام کرد که امید به زندگی هنگام تولد برای کل جمعیت ایالات متحده 77.8 سال بود که نسبت به سال 2019 که این رقم 78.8 بود، یک سال کاهش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، اقلیت ها بیشترین آسیب را از بحران کرونا دیدند. امید به زندگی برای سیاه پوستان غیر اسپانیایی سه سال و برای جمعیت اسپانیایی تبار تقریباً دو سال کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است که امید به زندگی هنگام تولد در نیمه اول سال گذشته کمترین سطح از سال 2006 بوده است، هرچند که گفته می شود این ارقام موقتی هستند چرا که ایالات متحده همچنان هزینه همه گیری را محاسبه می کند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، این ارقام “به طول کامل منعکس کننده تأثیرات بیماری همه گیر کووید_19 در سال 2020 یا سایر تغییرات در علل مرگ، مانند افزایش موارد مرگ در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر نیست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید