تولید داروی نانویی برای کنترل بیماری انگلی در صنعت دام و طیور

0
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید داروی نانویی موثر برجرب طیور در این شرکت خبر داد و گفت: این دارو برای برای اولین بار با فرمول خاصی از گیاهان دارویی به صورت نانو در کشور تولید خواهد شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ سیدمحمدحسین ایرانی نژاد مدیرعامل شرکت اکسیر داروی طبیعت البرز درباره فعالیت این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت با هدف تولید دارو‌های گیاهی دامی فعالیت خود را آغاز کرده است و این دارو‌ها و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان سنتتیک، گیاهی-طبیعی سلولی و مهندسی بافت و بیوتکن است.

وی تصریح کرد: همچنین این شرکت با کلینیک‌ها و فارم‌های مختلف در نظر دارد نسل جدیدی از دارو‌های دامی با فناوری بالا را در بازار‌های داخلی و جهانی عرضه کند. اسپری گیاهی ضد کک و کنه محصولی از شرکت اکسیر داروی طبیعت البرز قابلیت استفاده در حیوانات خانگی، طیور و دام‌های بزرگ را دارا است. این اسپری با فرمولاسیون گیاهی پتنت شده و به دلیل داشتن اسانس‌های مختلف گیاهی از بین برنده انگل‌های خارجی نظیر کک، کنه و مایت‌ها است.

ایرانی‌نژاد گفت: برخلاف محصولات مشابه خطری برای انسان و دام نداشته و به دلیل گیاهی بودن در صورت خورده شدن توسط دام مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی از تولید محلول نانویی موثر برجرب طیور در این شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو برای برای اولین بار با فرمول خاصی از گیاهان به صورت نانو در کشور تولید خواهد شد. ساخت این دارو تقریبا سه سال زمان برده و اکنون در مرحله تست‌های بالینی است تا مجوز لازم را دریافت کنیم. کاربرد این دارو یکی از دارو‌های پرمصرف در صنعت دام و طیور است که بیماری‌های انگلی و جرب طیور را از بین می‌برد.

مدیرعامل شرکت اکسیر داروی طبیعت البرز گفت: این دارو در حوزه داروی گیاهی در دنیا کم است و در کل گیاهی تنها ۶ دارو است و در ایران نیز تنها یک نمونه به صورت پودر تولید شده، اما به صورت مایع و نانو برای اولین بار در کشور در حال تولید است.

وی افزود: برای اینکه به مرحله تولید نهایی برسد باید آزمایش‌های مختلف را طی کند ما همچنان در حال انجام این مراحل هستیم. متاسفانه در داخل کشور زمانی که یک محصول نانویی به مرحله تولیدی می‌رسد مسئولان برای ارائه مجوز جبه می‌گیرند و بعد از کش وقوس‌های طولانی مجوز لازم را ارائه می‌دهند.

ایرانی‌نژاد تأکید کرد: یکی از مشکلات اصلی صنعت طیور بیماری جرب است. قبلا از دارو‌های شیمیایی مقاوم شده استفاده می‌کردند، اما اکنون به سمت دارو‌های گیاهی روی آوردند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید