همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست بوم نوآوری و فناوری گسترش می‌یابد

0
رئیس پارک فناوری پردیس توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست بوم نوآوری و فناوری؛ جذب سرمایه برای استارتاپ ها و شرکت ها و معرفی فرصت های نوین سرمایه گذاری، و همچنین شبکه سازی بین المللی و تولید محتوای ناب آموزشی را از اهداف اصلی این نمایشگاه عنوان کرد.
به گزارش «نبض‌بیمه»؛ مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، در نشست مجازی دهمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱، اظهار کرد: نمایشگاه‌هاى بین‌المللى با گرایشات علمی و فناوری پل ارتباطى بین بازرگانان، فناوران، صنعت‌گران و محققین کشورهاى گوناگون هستند که تنها براى نمایش کالا‌ها و انجام مذاکرات تجارى پیرامون آن‌ها برگزار نمى گردد، بلکه اطلاعات گوناگون در زمینه قیمت‌هاى رقابتى در سطح جهانی، آخرین استانداردهاى کیفی، آخرین پیشرفت‌هاى صنعتی، دستاوردهاى پژوهش علمى و ایده‌هاى اقتصادى – تکنولوژیکی نیز در خلال برگزارى نمایشگاه‌ها مورد تبادل قرار مى‌گیرند.

وی تصریح کرد: در همین راستا با همت پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶ نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری INOTEX با حضور شرکت‌های خارجی و داخلی با رویکرد تبادل فناوری و با هدف توسعه روابط در حوزه فناوری‌های پیشرفته و تعریف همکاری‌های بین‌المللی جهت دستیابی مجموعه‌های ایرانی به آخرین فناوری‌های روز دنیا و بومی‌سازی آنان برگزار شد.

صفاری‌نیا افزود: پس از آن و از سال ۱۳۹۷ تا کنون، نمایشگاه اینوتکس با حضور کلیهی اجزای اکوسیستم نوآوی و فناوری کشور برگزار می شود.

وی توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست بوم نوآوری و فناوری؛ جذب سرمایه برای استارتاپ ها و شرکت ها و معرفی فرصت های نوین سرمایه گذاری، و همچنین شبکه سازی بین المللی و تولید محتوای ناب آموزشی را از اهداف اصلی این نمایشگاه عنوان کرد.

اینوتکس اکنون به عنوان یکی از مهمترین رویداد‌های سال در حوزه نوآوری و فناوری کشور شناخته می‌شود و در طول این سال‌ها مـورد استقبال طیف وسیعی از مخاطبان واقع شده است. از سال ۱۴۰۰ ناحیه نوآوری پردیس، میزبان اینوتکس بوده و این باعث می شود تا رویداد اینوتکس هرسال تبدیل به یک رویداد فراموش نشدنی برای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور شود.

در ادامه اکبر قنبرپور رییس نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ گفت: نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با نام INOTEX تا کنون ۹ دوره در کشور ایران برگزار شده و به محلی برای گردهمایی موثرترین نقش‌آفرینان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور تبدیل شده است. اگر بخواهیم نگاهی به آمار دوره‌های گذشته اینوتکس داشته باشیم باید به حضور بیش از ۱۸۵۰ شرکت و استارتاپ و نیز بازدید بیش از ۶۰۰۰۰ نفری مخاطبان و انعقاد ۱۴۰ تفاهم نامه اشاره کرد. همچنین حضور ۲۵ کشور در این رویداد از نکات حائز اهمیت است که نشان دهنده اهمیت اینوتکس از نگاه سایر کشور‌ها است.

وی تصریح کرد: اینوتکس محلی برای گردهمایی کلیه اجزای اکو سیستم نوآوری و فناوری کشور و رویدادی برای ملاقات متخصصین و کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه گذاران، مخترعان و سیاست گذاران است. متوسط سن بازدیدکنندگان در دوره قبل ۱/۲۹ سال بوده که این عدد نشان دهنده جوان‌هایی است که برای نوآوری و فناوری کشور خود در تلاش بوده و اینگونه رویداد‌ها توانسته نگاه آن‌ها را به خود جلب کند. طبق آمار ادوار گذشته از این تعداد شرکت کننده، ۲۵ درصد خانم‌ها و ۷۵ درصد را آقایان به خود اختصاص دادهاند.

قنبرپور اظهار کرد: در حالی که اینوتکس ۲۰۲۰ به صورت مجازی میزبان بیش از ۴۰۰+ شرکت و استارتاپ و بیش از ۲۰۰۰۰+ بازدیدکنندهی آنلاین بود، اینوتکس ۲۰۲۱ این بار به شیوهای جدید و نوآورانه و به صورت ترکیبی از بخش های حضوری و مجازی در فضایی باز واقع در ناحیه نوآوری پردیس برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری رویداد اینوتکس ۲۰۲۱ در فضایی باز و به وسعت ناحیه نوآوری پردیس، بخشی از برنامهی طولانیمدت ما برای گسترش دامنهی تاثیرگذاری این رویداد در سطح منطقه و بین-الملل و نیز تبدیل شدن آن به یک رویداد فراموش نشدنی در زیستبوم نوآوری و فناوری کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پارک فناوری پردیس به عنوان مهمترین و بزرگترین پارک فناوری کشور تا کنون میزبان بیش از ۴۰۰ واحد فناور و دانشبنیان از بین بیش از ۲۰۰۰ متقاضی در حوزههای مختلف فناوریهای پیشرفته بوده و با افق توسعه ۱۰۰۰ هکتاری، در صدد ایجاد “ناحیه نوآوری پردیس” است. برگزاری رویداد اینوتکس در محل پارک فناوری پردیس، فرصت مغتنمی را جهت بازدید عمومی مخاطبان از شرکت های مستقر در این پارک و مشاهدهی فعالیت ها، محصولات و خدمات کارآفرینان و متخصصان آن به ارمغان خواهد آورد.

همچنین عباسی فشمی دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت مخاطبین این رویداد، اینوتکس ۲۰۲۱ در فضایی باز و با رعایت استاندارد‌های ویژهای در طراحی پلانهای نمایشگاهی و ساخت غرفهها برگزار خواهد شد به گونهای که بتوان حضور مخاطبان را در شرایط ایمن و با حفظ فاصلهگذاری اجتماعی مقدور ساخت. همچنین بخش مجازی اینوتکس نیز با تغییرات ویژه و امکانات جدید و گسترده، برای تمامی مخاطبین از سراسر جهان قابل استفاده و بهرهبرداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه اینوتکس ۲۰۲۱ دارای چهار بخش اصلی است، اظهار کرد: در بخش نمایشگاهی میزبان تمامی اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور اعم از شرکتها و استارتاپها، پارکهای فناوری، شرکتهای سرمایه گذاری و… خواهیم بود که علاقهمندان جهت مشارکت در این رویداد و دریافت غرفه می توانند به سایت رویداد مراجعه نمایند. در این خصوص طی هماهنگی بهعمل آمده با صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکتهای دانش بنیان جهت حضور در این رویداد و دریافت غرفه، از حمایت ۷۰ درصدی این صندوق بهرهمند خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری اینوتکس ۲۰۲۱ در ناحیهنوآوری پردیس، یکی دیگر از بخشهای اصلی رویداد، تور‌های بازدید از این ناحیه نوآوری و شرکت های مستقر در آن خواهد بود چراکه بازدید از بزرگترین برند‌های فناورانه ملی که عمدتا در پارک فناوری پردیس مستقر هستند قطعا تجربهی دلنشینی را برای مخاطبان رقم خواهد زد. بدین ترتیب در واقع درصدد برگزاری نمایشگاهی به وسعت بزرگترین پارک فناوری در منطقه هستیم.

فشمی گفت: بخش های رویدادی و جانبی اینوتکس هم که شامل رویداد‌های مختلف استیج، کافه سرمایه، رقابت استارتاپی اینوتکسپیچ، و بخشهای تجربه فناوری، منتورشیپ و … میشوند، امسال نیز برنامه ریزی شده و با قوت بیشتری برگزار می شود.

شایان ذکر است که برای آن دسته از مخاطبان که امکان حضور در رویداد اینوتکس را ندارند امکان بهرهبرداری از آن به صورت آنلاین نیز فراهم است. به نحوی که تمامی رویداد‌ها با پخش زنده دردسترس مخاطبان خواهد بود و نیز در بخش نمایشگاهی تمامی غرفه ها پنل مجازی خواهند داشت که در این بخش می توانند علاوه بر اشتراک گذاری تصاویر محصولات، کاتالوگ و ویدیو معرفی مجموعه خود، امکان برقراری ارتباط با بازدید کنندگان، گزارشگیری از بازدید‌های روزانه و … را نیز داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امسال با تعریف همکاری به عمل آمده با اکوسستم استارتاپی کشور ترکیه، شرکتهای سرمایه گذاری این شرکت جهت حضور در رویداد اینوتکس و به ویژه مشارکت در بخش کافه سرمایه آن اعلام آمادگی کرده اند که این خود گام مثبتی در جهت جهانی شدن کسبوکار‌های ایرانی خواهد بود.

گفتنی است؛ ثبت نام غرفه داران نمایشگاه از امروز ۲۷ بهمنماه آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان جهت حضور و معرفی محصولات و خدمات خود هم اکنون می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه به آدرس www.inotex.com اقدام به ثبت نام کنند.. جهت ارتباط و اطلاعات بیشتر شماره تلفن ۸۸۵۰۳۰۳۰ آمادگی پاسخگویی به سوالات را خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید