سامانه ١۴٢٠ پاسخگوی سوالات درباره دفترچه بیمه

0

سامانه ۱۴۲۰ به صورت تلفنی و کد موبایلی آماده اعلام اعتبار دفترچه‌های این بیمه بوده و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی نیازی به تمدید دفترچه درمان خود ندارند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: بیمه شدگان می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی، استفاده از نسخه وب، کد دستوری ۱۴۲۰ از اعتبار دفترچه‌های بیمه‌ای خود مطلع شوند.

صادق اسمعیل‌زاده افزود: همچنین با هدف تسریع و سهولت در امر خدمت رسانی و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم، سایت خدمات الکترونیک این سازمان راه‌اندازی شده و خدمت به صورت غیرحضوری به متقاضیان عرضه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: خدمات سابقه‌ای دفترچه‌های تأمین اجتماعی، حمایت‌های کوتاه مدت، بازرسی و بخشی از خدمات ثبت نام کارفرمایان و بیمه شدگان از طریق این سامانه امکان پذیر است.

اسمعیل‌زاده در ادامه گفت: همچنین خدمات ارسال لیست حق بیمه، مطالبه‌های کارگاهی، مستمری و چندین خدمات مرتبط با تأمین اجتماعی در این سایت قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند در همه ساعات شبانه روز با مراجعه به سایت الکترونیکی https:// eservices.tamin.ir از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: اپلیکیشن /mytamin/ قابل دریافت از سایت سازمان تامین اجتماعی بوه و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی است.

اسماعیل زاده گفت: از ابتدای اسفندماه صدور دفترچه تامین اجتماعی لغو می‌شود و خدمات به بیمه شدگان از طریق شماره کدملی انجام می‌گیرد.

پزشکان موظف هستند که نسخه الکترونیک صادر می‌کنند و اگر امکانات نداشته باشند و به سیستم الکترونیک مجهز نشده باشند، می‌تواند با سربرگ خود نسخه صادر کنند و خدمات لازم در این صورت به بیمه شده ارائه می‌شود.

 

صداوسیما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید