توقف چاپ دفترچه‌های بیمه از ابتدای اسفندماه

0

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی گفت:مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته انتشار و توزیع دفترچه‌های کاغذی از ابتدای اسفند ماه متوقف می‌شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  صادق اسمعیل زاده افزود :  بعد از اول اسفند نیز دفترچه‌های کاغذی بیمه‌شدگان معتبر خواهد بود.

وی اشاره کرد : استناد بیمه‌های تکمیلی به برگ سوم دفترچه‌ها یکی از ابهاماتی بود که با همکاری بیمه مرکزی برطرف شد و براساس ابلاغ بیمه مرکزی به بیمه‌های تکمیلی، نیازی به ارائه گواهی کاغذی توسط مردم نخواهد بود.

وی همکاری داروخانه‌ها و پزشکان برای توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی را مهم ارزیابی کرد و گفت: با سازمان نظام پزشکی و انجمن داروسازان درباره اجرای موفقیت‌آمیز این برنامه مهم درحال همکاری هستیم و اطمینان داریم که تمامی اجزای نظام سلامت برای پیشبرد این طرح بسیار مهم با سازمان تأمین اجتماعی همکاری خواهند کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی، برنامه توقف انتشار و توزیع دفترچه‌های کاغذی را با حذف کامل این دفترچه‌ها متفاوت عنوان کرد و گفت: بعد از اول اسفند نیز دفترچه‌های کاغذی در اختیار بیمه شدگان تأمین اجتماعی معتبر است و پزشکان و داروخانه‌ها می‌توانند از اوراق دفترچه‌ها، سربرگ پزشک و یا سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی استفاده کنند.

اسمعیل زاده توقف انتشار دفترچه‌های کاغذی را برنامه‌ای مجزا از طرح نسخه الکترونیک و گام مهمی در تحقق این برنامه دانست و گفت: هدف نهایی ما در سازمان تأمین اجتماعی استقرار کامل سامانه نسخه نویسی الکترونیکی است که با همه توان در حال پیشبرد آن هستیم و از تمام ظرفیت‌های فنی ممکن برای تحقق این برنامه استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه‌ها و همچنین توقف انتشار دفترچه کاغذی و فراهم شدن امکان استفاده از سربرگ پزشکان به منظور طی کردن دوران گذار از نسخه نویسی سنتی به نسخه نویسی الکترونیک درحال اجرا هستند.

چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف می‌شود. همچنین سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

صداوسیما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید