تنها راه حل مشکل بیمه درمانی بازنشستگان اجرای ماده ۸۵ است

0

 مشاور استاندار در امور بازنشستگان گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات بیمه های تکمیلی و درمان بازنشستگان اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری است.

همایون جنتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: رشد سریع جمعیت سالمندی و افزایش آن به یک  چهارم جمعیت در ۲۵ سال آینده کشور که با افزایش طول عمر می‌تواند به افزایش بیماری‌های دوران سالمندی از جمله آلزایمر و دمانس منجر شود ضرورت حل مشکلات بیمه‌های درمانی و تکمیلی این قشر را بیشتر می‌کند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ وی تاکید کرد: لازم است دولت در برنامه‌ریزی‌های آینده به موضوع بیماری‌های سالمندان در سال‌های آینده توجه بیشتری داشته باشد تا این مشکلات انباشته نشود.

جنتی یادآور شد:‌ زحمات ارزشمند و تلاش‌های مجدانه معاون رییس جمهوری که با درک درست از وضعیت قشر فرهیخته بازنشسته از مشکلات پیشکسوتان دارد به اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین که دغدغه ۱۳ ساله بازنشستگان بود، منجر شد.

وی با اشاره به وضعیت کانون‌های بازنشستگی از دولت خواست: در صورت امکان حقی برای کانون‌های بازنشستگی در سطح کشور تعریف شود چرا که بسیاری از عزیزان در کانون های بازنشستگی به صورت افتخاری کار می کنند و مشکلات عمده ای دارند.

مشاور استاندار در امور بازنشستگان گفت: صندوق بازنشستگی طی چند ماه گذشته کسورات حقوق بازنشستگان را به موقع واریز نکرده است بنابراین به منظور جلوگیری از تاخیر در پرداخت به موقع حقوقی بازنشستگان و جلوگیری از ضرر و زیان این عزیزان در واریز کسورات تاخیر رخ ندهد.

در ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است: دستگاههای اجرایی مکلفند در چهارچوب بودجه‌های مصوب و آئین‌نامه‌ای که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان، با مشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت برای همه کارمندان دولت تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار دهند.

 

ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید