حدود ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در همدان پرداخت شد

0

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در ۹ ماه نخست سال جاری به یک هزار و ۵۷۴ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در استان پرداخت شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ «پیمان ترکمانه» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران  افزود: سرپرستی ۵۵ درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد در استان همدان را زنان(۳۲ هزار خانوار) برعهده دارند که توانمندسازی آنان در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی برای اداره امور خانواده مهم ترین رویکرد و سیاست محوری کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در استان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهار داشت: برهمین اساس ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در ۹ ماه نخست سال جاری به یک هزار و ۵۷۴ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان همدان پرداخت ‌شده است.

ترکمانه، توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را هدف اصلی کمیته امداد امام (ره) عنوان کرد و افزود: افزایش اعتماد به ‌نفس بانوان سرپرست خانوار، کمک به ارتقای سطح زندگی با رعایت کرامت بانوان و ایجاد زمینه شکوفایی استعدادهای مددجویان از جمله اقداماتی است که در فرآیند توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان همدان با اشاره به اینکه در راستای خوداتکایی، بهبود وضعیت معیشتی و گره‌گشایی از مشکلات اساسی زنان سرپرست خانوار، پرداخت تسهیلات اشتغال و ایجاد مشاغل متناسب برای بانوان در ۹ ماهه نخست امسال حدود ۳۰ درصد رشد داشته، افزود: این روند تا پایان سال جاری با کمک شبکه بانکی و دیگر دستگاه های مسوول در استان همدان ادامه دارد.

وی ایجاد اشتغال و کارآفرینی را یکی از شیوه‌های مهم توانمندسازی در حوزه خانواده و زنان عنوان کرد و گفت: پرداخت تسهیلات در فرهنگ ایجاد اشتغال کمیته امداد معادل ایجاد اشتغال نیست و تنها یکی از مراحل هفتگانه ایجاد شغل محسوب می شود به نحوی که استعداد سنجی، مشاوره شغلی و آموزش رایگان قبل از پرداخت تسهیلات و هدایت شغلی، راهبری شغلی، نظارت بر طرح‌های اشتغال، و بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان پس از پرداخت تسهیلات چرخه توانمندسازی را کامل می‌کند.

۸۸ هزار نفر در استان همدان تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

 

ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید