دسترسی به بیمه گذار در بیمه نامه‌های قدیمی زمان بر است

0
مدیرفناوری اطلاعات شرکت بیمه کارآفرین، با بیان اینکه ضرورت راه اندازی کد یکتا وبانک اطلاعاتی یکپارچه درصنعت بیمه برکسی پوشیده نیست، گفت: بیمه مرکزی یکسری زمان بندی‌هایی درمورد راه اندازی این وب سرویس‌ها ارائه می‌دهد که اجرای به موقع آن برای شرکت‌های بیمه‌ای غیرممکن است.
به گزارش «نبض‌بیمه»؛ نیلوفر نادری با بیان اینکه با راه اندازی وب سرویس‌ها ازسوی بیمه مرکزی بسیاری ازمشکلات برطرف شده، افزود: بیمه مرکزی به صورت تخصصی برای هر رشته بیمه‌ای از طریق وب سرویس‌ها کد یکتا اختصاص داده است.

مدیرفناوری اطلاعات شرکت بیمه کارآفرین، ادامه داد: صنعت بیمه درگذشته اطلاعات خودرا به صورت کاغذی به بیمه مرکزی می‌فرستاده واستانداردی بابت کدینگ صنعت وجود نداشته و این چیزی نیست که از ابتدا وجود داشته باشد.
نادری با بیان اینکه هررشته درهر شرکت بیمه‌ای با کدی متفاوت تعریف شده، اظهارکرد: شرکت‌ها باید کد‌های خودرا با کداستاندارد بیمه مرکزی یکسان سازی کنند.
وی خاطرنشان کردکه، هرشرکتی کدینگ خودرا دارد، اما مشکل شرکت‌ها در عدم راه اندازی به موقع، دریکسان نبودن کد‌ها نیست، زیرا کد‌ها را معادل سازی کرده و همزمان به آن استانداردی که بیمه مرکزی می‌خواهد تبدیل می‌کنند.
مدیرفناوری اطلاعات شرکت بیمه کارآفرین، گفت: بیمه مرکزی یکسری زمان بندی‌هایی درمورد راه اندازی این وب سرویس‌ها می‌کند که اجرای به موقع آن برای شرکت‌های بیمه‌ای به دلایل مختلف غیرممکن است.
نادری توضیح داد: برخی از شرکت‌های بیمه‌ای هنوز زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مناسبی برای انجام چنین کاری ندارند البته الان وضعیت خیلی بهتر است و شرکت‌های کوچکتر هم در وضعیت مناسب تری هستند.
وی یکی از مشکلات را قطعی سیستم‌های بیمه مرکزی به دلیل گسترش وب سرویس‌ها برشمرد و ادامه داد: خیلی از مواقع درخواست شرکت‌ها درصف می‌رود و وقتی صدور بیمه نامه وابسته به کد یکتا باشد سرویس دهی به بیمه گذار هم کندترانجام می‌شود.
مدیرفناوری اطلاعات شرکت بیمه کارآفرین، اذعان داشت: بیمه مرکزی بدون توجه به اینکه شرکت‌های بیمه‌ای در نرم افزار‌های خود برنامه توسعه و تغییر دارند، وب سرویس جدیدی را ارائه می‌دهد که زمان بندی شرکت‌ها را تغییر می‌دهد.
نادری اظهارکرد: یکی ازمشکلات اساسی دیگر ارسال همزمان مستندات وب سرویس‌ها با مستندات فنی به شرکت‌ها است یعنی هنوز در شرکت‌های بیمه‌ای از لحاظ کسب و کاری راجع به این موضوع بررسی صورت نگرفته است.
وی افزود: گاهی لازم است که براساس نظر بیمه مرکزی یکسری اطلاعات از آن لحظه به بعد در بیمه نامه‌ها اضافه شود که با زمانیکه بیمه مرکزی به شرکت‌ها می‌دهد اصلا کفایت نمی‌کند.
نادری با بیان اینکه دسترسی به بیمه گذاردربیمه نامه‌های قدیمی بلند مدت شرکت‌ها گاهی غیرممکن و زمان بر است، گفت: اگرهم این اطلاعات موجود باشد دریک بازه زمانی کوتاه امکان جمع آوری تمامی این اطلاعات وجود ندارد.
وی با بیان اینکه شرکت‌ها نمی‌توانند در یک بازه زمانی کوتاه تمامی این اطلاعات را جمع آوری کنند، اظهار کرد: درنتیجه نمی‌توانند به برنامه زمان بندی بیمه مرکزی برسند.
مدیرفناوری اطلاعات شرکت بیمه کارآفرین، گفت: مهمترین مسئله این است که نسخه‌های برنامه جدید، نسخه‌های نرم افزاری شرکت‌ها را بهم می‌ریزد وشرکت پیمانکار شرکت‌های بیمه‌ای نزدیک به ۲۳ شرکت بیمه سرویس می‌دهد.
نادری ادامه داد:هرکدام ازشرکت‌های بیمه‌ای نسخه‌های نرم افزاری متفاوت ازهم دارند و وقتی که بیمه مرکزی تاریخ مشخصی را برای راه اندازی وب سرویس یک رشته بیمه‌ای مشخص می‌کند شرکت پیمانکار نمی‌تواند برای همه شرکت‌ها نسخه بفرستد.

 

چابک آنلاین

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید