رشد ۳۰درصدی بیمه نامه های صندوق ضمانت صادرات

0

نبض بیمه، صندوق ضمانت صادرات ایران در ۱۰ ماهه امسال معادل ۳.۰۶ میلیارد دلار پوشش‌های صادراتی ارائه نموده که در مقایسه با مدت مشابه یکساله گذشته که ۲.۶۴۵ میلیارد دلار بوده رشد ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم ۳.۰۶ میلیارد دلاری پوشش های صادراتی در دوره ۱۰ ماهه سال جاری بوده است که با احتساب دو ماهه باقیمانده سال جاری قطعا این میزان از پوشش‌ها از ۴۳ درصد فراتر خواهد رفت.

افزایش 51 درصدی صدور انواع بیمه نامه های اعتبار صادراتی

همچنین میزان صدور انواع بیمه نامه های اعتبار صادراتی این موسسه در ۱۰ ماهه امسال به میزان ۲.۵۷۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۱ درصدی را نشان می دهد .

ضمنا ضریب پوشش صادرات ( سهم پوشش صندوق از صادرات غیر نفتی ) در سال گذشته ۶.۴ درصد بوده که در سال جاری به ۱۰ درصد رسیده است و این درحالی است که متوسط این ضریب درموسسات همتای صندوق در کشورهای توسعه یافته ۲ درصد بوده ودر کشور ترکیه به عنوان رقیب صادراتی ۷ درصد می باشد .

شایان ذکر است میزان پوشش های صندوق در طول ماه های آذر تا بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل قبولی را داشته و حجم کلی پوشش های صندوق از طریق صدور بیمه نامه وضمانت نامه اعتباری ۳۰ درصد رشد را نشان می دهد .

صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان تنها موسسه بیمه اعتبار صادراتی در شرایطی که مشکلات عدیده‌ای روابط بانکی و بیمه ای ناشی از تحریم ها ، فشار اقتصادی و بیماری کرونا تاثیر نامطلوبی بر روابط تجاری کشور با بازارهای خارجی ایجاد کرده با طراحی محصولات جایگزین تلاش کرده خلاء های بانک های ایرانی و تجارت خارجی را تاحدود قابل توجهی مرتفع نماید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید