پرداخت حق پرستاری ماهانه ۶۱۰ هزار تومان به تمامی ضایعه نخاعیها

0

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت حق پرستاری ماهانه ۶۱۰ هزار تومان به تمامی ضایعه نخاعی ها خبرداد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ وحید قبادی دانا در خصوص حق پرستاری افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی اظهار کرد: باتوجه به اینکه یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور در دوره اخیر تاکید بر نقش محوری خانواده در توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی است، تاکید ما بر این بوده که افراد دارای معلولیت به عنوان یکی از اصلی‌ترین گروه‌های جامعه هدف سازمان بهزیستی، توانمندسازی و مراقبت از آنها و فعالیت‌های مختلف خدماتی که به آنها ارائه می‌کنیم در منزل و توسط خانواده و با اولویت خانواده صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس، در دو سال اخیر سعی شد فعالیت‌هایی برای حمایت از خانواده‌هایی که افراد دارای معلولیت‌شان را در منزل نگهداری می‌کنند را انجام دهیم. براین اساس حق پرستاری برای افرادی که دارای معلولیت ضایعه نخاعی هستند در نظر گرفته شده است. در دو سال گذشته به ۲۱ هزار نفر از این افراد این خدمت ارائه می‌شد که به صورت ابلاغ ماهانه ۲۰۰ هزار تومان که از طریق ستاد مرکزی به استان‌ها و از استانها به شهرستانها و از شهرستانها به دست افراد می‌رسید، پرداخت می‌شد. از دی ماه سال ۹۷ این پرداخت به صورت الکترونیکی انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، در بهمن ماه سال ۹۹، این مبلغ حدود سه برابر افزایش یافته و به ۶۱۰ هزار تومان برای هر معلول ضایعه نخاعی است که بر روی کارت بانکی آن‌ها شارژ می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هدف ما برای این افراد از ۲۱ هزار فرد دارای ضایعه نخاعی به ۲۷ هزار نفر افزایش یافته است، اعلام آمادگی کرد که هر فردی که دچار ضایعه نخاعی است، بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی خانواده او، مبلغ ۶۱۰ هزار تومان را به عنوان حق پرستاری به صورت ماهانه برایشان پرداخت شود. در این زمینه نیز پشت نوبتی نداریم و هر فردی که در کشور دچار ضایعه نخاعی است می‌تواند از این خدمت استفاده کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: علاوه بر بحث حق پرستاری، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان نیز بابت تهیه وسایل بهداشتی برای معلولان ضایعه نخاعی به صورت ماهانه و الکترونیک پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با سایر افراد دارای معلولیت نیز، با حمایت دولت و سازمان برنامه و بودجه امکانی فراهم شد که بتوانیم علاوه بر افراد دارای ضایعه نخاعی، سایر افرادی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند یا معلولیت‌های توام دارند را برای این کار در اولویت قرار دهیم و حق پرستاری را برای آنها نیز برقرار کنیم.

 

ایسنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید