مدیر عامل بانک رفاه: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان بدون نیاز به مراجعه حضوری

0
از طریق سامانه پرداخت غیر حضوری تسهیلات بانک رفاه، اول اسفند 99 و به صورت هم زمان بیش از 104 هزار بازنشسته تامین اجتماعی تسهیلات قرض الحسنه دریافت خواهند کرد.

مدیر عامل بانک رفاه از راه اندازی سامانه  اینترنتی ارائه تسهیلات به بازنشستگان و مستمری بگیران بدون نیاز حضوری به شعب این بانک خبر داد و گفت: از طریق سامانه پرداخت غیر حضوری تسهیلات بانک رفاه، اول اسفند 99 و به صورت هم زمان بیش از 104 هزار بازنشسته تامین اجتماعی تسهیلات قرض الحسنه دریافت خواهند کرد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  اسماعیل لله گانی در نشست خبری ضمن  رونمایی از دو سامانه “رفاه تولید” و” پرداخت غیر حضوری تسهیلات مستمری بگیران تامین اجتماعی” با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های بانک رفاه در حوزه سلامت و خدمات‌رسانی به بازنشستگان است، گفت: طی سال جاری حدود 200 میلیار تومان اعتبار جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای مستمری بگیران تامین اجتماعی اختصاص یافته بود که با همکاری سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران این تسهیلات به 2 هزار و 230 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و  لذا این افزایش باعث شد تا سامانه‌ای را راه اندازی کنیم تا به منظور قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا بازنشستگان و مستمری بگیران در شرایط کرونایی کمترین مراجعه حضوری را به شعب بانک داشته باشند.

وی ادامه داد: در مرحله اول و دوم پرداخت غیر حضوری تسهیلات قرض الحسنه مشکلاتی به وجود آمد اما با همکاری سازمان تامین اجتماعی و شرکت رایتل این مشکلات برطرف شد  و هم اکنون اتمامی مراحل پرداخت تسهیلات به صورت غیر حضوری انجام می شود.

وی تاکید کرد: با استفاده از این سامانه مراحل استعلام و تایید اهلیت اعتباری مستمری بگیران تامین اجتماعی بصورت مکانیزه و در کوتاه ترین زمان انجام می شود که در فاز جدید این خدمت، اول اسفند  104 هزار فقره تسهیلات درخواستی مستمری بگیران و بازنشستگان در یک روز و به صورت غیر حضوری به حساب آن ها واریز خواهد شد.

لله گانی در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه غیر حضوری تسهیلات مستمری بگیران، گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی می توانند طی هر ماه برای ثبت درخواست دریافت تسهیلات به این سامانه مراجعه کنند، مراحل اداری پرداخت این تسهیلات به صورت مکانیزه انجام خواهد شد و پس طی این مراحل در اول هر ماه تسهیلات قرض الحسنه به حساب بازنشستگان واریز می شود.

مدیرعامل بانک رفاه در ادامه به راه اندازی سامانه رفاه تولید اشاره کرد و گفت: در زمان بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان که بانک رفاه اعتباری بیش از 3 میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای تامین بشکه‌های آب شرب در مناطق سیل زده سیستان اعطا کرد، مشخص شد بسیاری از کارآفرینان این استان در خصوص عرضه محصولات تولید با مشکلاتی روبرو هستند که بانک رفاه برای ایجاد بستر مناسب برای رشد تولید و معرفی محصولات تولیدی در مناطق محروم سامانه رفاه تولید را راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: این فعالیت نیز فعالیت عام المنفعه و بدون سود است و بانک رفاه کارگران تلاش می کند نه تنها زمینه و بستر لازم برای فروش محصولات آن ها را در داخل فراهم کند، بلکه می کوشد با همکاری صادر کنند گان کشور، صادرات محصولات تولید کنندگان مناطق محروم را برنامه ریزی و حمایت کند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به شعار سال گفت: در راستای تحقق شعار “جهش تولید” و ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم، این بانک در 9 ماهه ابتدای سال جاری، بالغ بر 1 هزار و 879 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط، 471 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش های آب و کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، ساختمان و خدمات، بیش از 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، اشتغال زایی و کارفرمایان طرح های مددجویی به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مبلغ 1 هزار و 170 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع قراردادهای سپرده گذاری صندوق توسعه ملی و 71 هزار میلیارد ریال انواع ضمانتنامه‌های ریالی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در 9 ماه ابتدای امسال 63 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و بیش از 1 هزار و 879 میلیارد ریال به بنگاه‌های کوچک و بزرگ پرداخت شد.

لله گانی ادامه داد: کمک به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، استمهال تسهیلات واحد های تولیدی و کادر درمان، پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان کالا های بهداشتی و پزشکی در قالب طرح پاک از جمله دیگر اقدامات بانک رفاه کارگران در حوزه تولید و اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به خدمات الکترونیک این بانک گفت: تحول اساسی در زیر ساخت های ارتباطی و بسترهای خدمات الکترونیک جزو برنامه های اصلی بانک رفاه کارگران است و اپلیکیشن های موبایل و اینترنت بانک، دستیار صوتی، امکان افتتاح حساب غیر حضوری و … نیز در همین راستاست.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران ادامه داد: اجرای طرح ملی صدور نسخ الکترونیکی، از دیگر خدماتی است که این بانک با مشارکت سازمان های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و نظام پزشکی اجرایی کرده است که در این طرح به جامعه پزشکان و مراکز طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی به منظور خرید تجهیزات مورد نیاز تسهیلات پرداخت می کند.

عصرایران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید