سهم دولت روحانی از تخت های ICU کشور

0

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، به تشریح عملکرد توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی کشور در دولت های یازدهم و دوازدهم پرداخت.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ سید کامل تقوی نژاد، روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به شرایط کرونایی کشور، گفت: در چنین شرایطی، توسعه زیرساخت‌ها در حوزه سلامت نه تنها متوقف نشد، بلکه با رشد قابل قبولی همراه بوده است.

وی با اعلام اینکه تا سال ۹۲ حدود ۹۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود داشت، افزود: ۲۸ هزار تخت بیمارستانی در سال‌های ۹۲ تا ۹۹ احداث شده است.

به گفته معان وزیر بهداشت، در سال ۹۹ حدود ۳۵۶۲ تخت بیمارستانی به تعداد تخت‌ها در بخش دولتی اضافه شده است.

تقوی نژاد ادامه داد: ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در بخش دولتی کشور مربوط به دولت تدبیر و امید است، به طوری که مجموع تخت‌ها به ۴۶ هزار تخت بیمارستانی رسیده است.

وی با اعلام اینکه حدود ۵ هزار میلیارد تومان هزینه احداث تخت‌های بیمارستانی بوده است، گفت: ۷۴۶۰ پروژه بهداشتی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

تقوی نژاد افزود: در حال حاضر نسبت تخت بیمارستانی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت از ۱.۶ تخت به ۲.۳ رسیده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، گفت: در زمینه تخت‌های ICU، در سال ۹۹، تعداد ۲۱۶۱ تخت ویژه احداث شد و ۱۴۲۱ تخت ویژه هم در دست ساخت است. به طوری که در مدت اخیر معادل ۲۵ درصد تخت‌های ICU کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم احداث شده است.

تقوی نژاد به دستگاه‌های اکسیژن ساز اشاره کرد و افزود: یکی از فاکتورهای اساسی در بهبود بیماران کووید ۱۹، دستگاه‌های اکسیژن ساز است که در این دولت ۱.۴ برابر افزایش داشته است و در سال ۹۹ حدود ۳۳۰ درصد رشد کرده است.

وی ادامه داد: ۳۲۶ هزار لیتر بر دقیقه مصرف دستگاه‌های اکسیژن ساز است که ۹۲ هزار لیتر آن فقط در سال ۹۹ ایجاد شده است.

مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید