واکسیناسیون کرونا در ایران از سه‌شنبه ۲۱ بهمن آغاز می‌شود

0
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با واردات اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی از روسیه، واکسیناسیون کرونا در ایران از سه شنبه ۲۱ بهمن در کشور با اولویت کادر بخش‌های آی سی یو شروع می‌شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ سعید نمکی روز یکشنبه در مراسم آغاز فاز مطالعه بالینی انسانی واکسن کرونا رازی در وزارت بهداشت افزود: همزمان با تلاش برای تولید واکسن کرونا در داخل کشور که به روش‌های مختلف در حال انجام است یکی از قول‌های ما به مردم این بود که زودتر واکسیناسیون را در داخل کشور شروع کنیم. برای این کار با ارزیابی واکسن‌های معتبر در دنیا یکی از کم عیب‌ترین و کم خطرترین واکسن‌ها را که واکسن اسپوتنیک وی روسیه بود انتخاب و وارد کردیم.

وی ادامه داد: اوایل حمله‌ها و هجمه‌های زیادی می‌شد، ولی صبوری کردیم و امروز همه فهمیده اند که اروپا و شرکت‌های واکسن ساز اروپایی مثل آسترازنکا نیز به دنبال همکاری با شرکت تولید کننده این واکسن هستند. بنای قهر با هیچ کس نداریم با اینکه جزو اولین مذاکره کنندگان برای خرید این واکسن بودیم پانزدهمین کشوری هستیم که این واکسن را تزریق می‌کنیم.

نمکی افزود: شرط ما برای واردات واکسن این بود که حتما فاز ۳ مطالعه انسانی را طی کرده باشد در حالی که برخی کشور‌های منطقه این واکسن را در فاز ۳ مطالعه انسانی تزریق کردند.

وی گفت: با وجود خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن از سبد کوواکس که برای هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کافی است باید میزان بیشتری واکسن به کشور وارد کنیم، چون این میزان واکسن جوابگو نیست.

 

ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید