پس از حذف دفترچه بیمه چگونه خدمات درمانی دریافت کنیم؟

0

خدمات درمانی و نحوه دریافت این خدمات پس از حذف دفترچه‌ها کاغذی بیمه در اسفندماه سال جاری از سوالاتی است که این روزها مردم با آن مواجه هستند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ سرپرست بیمه تأمین اجتماعی البرز اظهار کرد: نحوه ارائه خدمات به متقاضیان بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی در باب چند نکته ارائه و اطلاع رسانی می‌شود.

ابوالحسن قورچیان،امروز در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای اسفند 1399 چاپ دفترچه‌های کاغذی سازمان تامین اجتماعی متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به نکات مهم بخشنامه حذف چاپ دفترچه کاغذی، افزود: شناسایی بیمه شده از طریق کارت ملی و یا شناسنامه و یا جلد عکس دار دفترچه‌های بیمه قبلی از جمله این نکات است.

سرپرست بیمه تأمین اجتماعی استان البرز با بیان اینکه بیمه برای نوزادان فاقد کد ملی تا حداکثر 1 ماه از طریق کد ملی مادر می‌توان استفاده کرد، یادآور شد: افراد خارجی نیز تا اطلاع ثانوی از طریق جلد دفترچه بوده فلذا ارائه آن الزامی است.

به گفته این مقام مسؤول در رابطه با اعتبارسنجی از کد اختصاصی 10 رقمی (شناسه فراگیر) استفاده می‌شود که شناسایی افراد خارجی جدیدالورود به علت عدم ارائه دفترچه از طریق همین کد اختصاصی 10 رقمی میسر خواهد بود.

قورچیان اظهار کرد: در صورتی که به هر علتی امکان استفاه از نسخه الکترونیک فراهم نباشد (مانند قطع اینترنت) پزشک می‌تواند از همان نسخه‌های باقیمانده در دفترچه قبلی و یا نسخه خود استفاده کند که در نسخه خود ایشان باید کد ملی و اطلاعات هویتی و تاریخ ویزیت قید شود.

وی اعلام کرد: نحوه استعلام استحقاق درمان کماکان همان روش‌های قبلی مانند شماره گیری *4*1420#  یا *1666# و یا سایت Pwa.tamin.ir است که بیمه شده نیز می‌تواند قبل از مراجعه به پزشک وارد پنل کاربری خود (بیمه شده اصلی) در سایت es.tamin.ir شده و اعتبار خود و افراد تحت تکفل خود را چک کند.

سرپرست بیمه تأمین اجتماعی البرز بیان کرد: در صورتی که استحقاق نداشته و بیمه شده معترض باشد می‌تواند با شماره 1420 تماس حاصل نماید؛ همچنین متقاضیان جهت استفاده از خدمات بیمه تکمیلی خود می‌توانند نسخه پزشک را به بیمه شده تکمیلی ارائه نماید.

فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید