خانواده‌های دارای فرزند چند قلو چه کمک‌هایی از بهزیستی دریافت می‌کنند؟

0

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: خانواده‌های دارای فرزندان دو قلو و بیشتر در صورت دارا بودن شرایط، می‌توانند از تسهیلات مسکن و اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی شهره شاهرودی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷۱ خانواده سه قلو به بالا مشمول کمک‌های مستمر بهزیستی خراسان رضوی هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی افزود: این خانواده‌ها ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه‌ی معیشت دریافت می‌کنند که پرداخت آن به صورت متمرکز و به حساب سرپرست خانوار است.

وی همچنین از پوشش ۲۶۶ خانوار دوقلویی خبر داد و گفت: این خانواده‌ها نیز کمک مستمر دریافت می‌کنند زیرا در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند.

شاهرودی یادآور شد: خانواده‌های سه قلویی با هر دهک درآمدی، مشمول کمک‌های مستمر می‌شوند اما خانواده‌های دو قلویی اگر در سه دهک پایین باشند پشت نوبت مستمری قرار می‌گیرند و اگر در دهک چهارم تا هفتم واقع شوند فقط از کمک‌های موردی برخوردار خواهند شد.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: در صورتی که این خانواده‌ها در دهک‌ بالای هفت باشند مشمول هیچ کمکی نخواهند شد.

وی گفت: نحوه‌ی ارزیابی دهک درآمدی خانواده‌ها، سامانه‌ی وزارت رفاه است که توسط کاربر بهزیستی، مختصات خانواده به آن وارد می‌شود و دهک درآمدی آن مشخص و به او اعلام می‌شود.
به گفته‌ی شاهرودی خانواده‌هایی که کمک‌های غیر مستمر دریافت می‌کنند توسط خیرین و با رایزنی بهزیستی، حمایت‌های دیگری هم دریافت می‌کنند.

شاهرودی ادامه داد: مثلا با نهادهای خیریه و نهادهای انقلابی رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد و در چند ماه اخیر، نمونه‌هایی از کمک‌های نقدی و غیر نقدی به این خانواده‌ها صورت گرفته است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص شناسایی خانواده‌های چندقلویی گفت: زایمان‌هایی که در بیمارستان‌های تحت نظارت وزارت بهداشت صورت می‌گیرد در صورتی که دو قلو و بیشتر باشد توسط دانشگاه علوم پزشکی به بهزیستی اطلاع داده می‌شود و ما اقدامات لازم برای حمایت از این خانواده را اعمال می‌کنیم.

وی یادآور شد: خانواده‌های سه قلویی از سال ۸۱ تحت پوشش کمک‌های غیر مستمر بهزیستی بوده‌اند اما خانواده‌های دوقلویی از سال گذشته مورد حمایت واقع شده‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت:‌ در حال حاضر ۱۴۱۲ خانواده‌ی چند قلویی در استان شناسایی شده‌اند که طبق نتایج آزمون وسع، در دهک‌های بالای هفت واقع شده‌اند و مشمول هیچ‌کمکی نیستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید