واکسن ایرانی کرونا اواسط فروردین ١۴٠٠ وارد بازار میشود

0

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از آماده شدن زیرساخت لازم برای تولید انبوه نخستین واکسن ایرانی کرونا تا فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ مخبر خاطرنشان کرد: معتقدیم یکی از بهترین روشها برای رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار ، کمک به بانوان روستایی برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی خرد و خانگی است و بنیاد برکت دراین زمینه اقدامات فراوانی تاکنون انجام داده است.

رئیس ستاد اجرایی خبر خوشی هم در زمینه درمان ناباروری داشت و گفت:با هماهنگی که با وزارت بهداشت صورت گرفت، قول دادیم ستاد اجرایی فرمان امام ظرف ۶ _۷ ماه آینده ، ۵۱ مرکز درمان ناباروری درسطح کشور ایجاد کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه اشاره‌ای به “نخستین واکسن ایرانی کرونا” کرد و گفت:طبق گزارش ناظران وزارت بهداشت، فاز اول کارآزمایی بالینی “کوو ایران برکت” با موفقیت کامل پیش رفته و حال تمام افرادی که دوز اول و دوز دوم واکسن را دریافت کردند، کاملا خوب است و هیچگونه عوارض خاصی نداشته‌اند.

وی افزود: آماده‌ایم تا به محض صدور مجوز وزارت بهداشت، فازدوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا را آغاز کنیم.

مخبر بیان کرد: کشورهای مختلفی خواهان دریافت این واکسن هستند و درخواست‌هایی مطرح شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: سه واکسن کرونای دیگر ستاد هم که از سه روش دیگر تولید شده‌اند، درانتظار صدور مجوز برای آغاز تست انسانی و فاز بالینی هستند.

مخبر با بیان اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی نگرانی فراوان و مضاعفی در مردم ایجاد کرده بود، افزود: خوشبختانه واکسن کوو ایران برکت به طور کامل روی ویروس انگلیسی اثر داشت و نتایج آزمایشهای مربوطه نشان داد که پلاسمای خون سه داوطلب اول توانست براین ویروس غلبه کند.

مخبر با بیان اینکه فکر میکنم ظرف چند روز آینده وزارت بهداشت اجازه فاز دوم تست انسانی را بدهد، ادامه داد: اگر این مجوز صادر شود کار سرعت بیشتری می‌یابد و بسیار امیدواریم تا اواخر فروردین بتوانیم واکسیناسیون با استفاده از واکسن ایرانی در کشور را آغاز کنیم.

مخبر درباره صادرات واکسن کرونا گفت: اولویت اول ما قطعا داخل کشور و مردم خودمان است، اگر بتوانیم واکسن را برای همه مردم تزریق کنیم و مازاد بر نیاز تولید شود به صادرات هم فکر خواهیم کرد.

مخبر در پاسخ به سوالی درخصوص واردات واکسن هم گفت: به نظرم تا قبل از تولید واکسن داخلی، اگر بشود با وارد کردن واکسن مطمئن خارجی جلوی مرگ یکنفر را بگیریم، حتی یک لحظه هم نباید در واردکردن آن درنگ کنیم.

مخبر با بیان اینکه همزمان با انجام تست انسانی، زیرساخت لازم برای تولید انبوه واکسن ایرانی هم در شهرک دارویی ستاد درحال آماده‌سازی است افزود: طی روزهای آینده خط تولید کوو ایران برکت برای ساخت دو تا سه میلیون دوز واکسن در ماه افتتاح میشود تا به محض تایید نهایی واکسن، آن را به تولید انبوه برسانیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه تا اواسط اردیبهشت ظرفیت تولید واکسن را به  12 تا 14 میلیون دوز در ماه میرسانیم، ادامه داد: به هیچ وجه خط تولیدمان از کار تحقیقاتی عقب نیست و بصورت ۲۴ ساعته کارها توسط جوانان نخبه کشور درحال انجام است.

گفتنی است در ابتدای این مراسم ، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی، سمیه رفیعی نماینده مجلس، مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ، سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان و جمعی از مدیران حوزه بانوان در زیرمجموعه‌های ستاد از نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای بانوان مناطق محروم سراسر کشور که با کمک و تسهیلات ستاد اجرایی فرمان امام ، طرح‌های اشتغالزایی خود را فعال کرده‌اند ، بازدید کردند.

در ادامه مراسم با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و بصورت ویدئوکنفرانسی چندین طرح و پروژه ازجمله “مرکز نوآوری اجتماعی بانوان احسان”  و “ارسال تجهیزات برای ۶۰ خانه ورزش بانوان در مناطق محروم کشور” اجرا و به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید