تامین اجتماعی کرمانشاه بزرگترین اورژانس کشور را می‌سازد

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای انجام چندین پروژه زیرساختی حوزه درمان ۵۰ میلیارد تومان در کرمانشاه هزینه می‌شود، گفت: یکی از این پروژه‌ها اورژانس بیمارستان شهدا است که در ۲ طبقه و سه هزار و ۳۰۰ متر بزرگترین اورژانس کشور است.

میثم حجتی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، زمان لازم برای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه را کمتر از ۱۸ ماه عنوان کرد و افزود : برای این اورژانس که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد از جدیدترین تجهیزات و با معماری نو استفاده می‌شود و هم‌اکنون نیز در مرحله تعیین پیمانکار است که به زودی انجام می‌شود.

۸ اتاق اختصاصی زایمان و ۱۲ تخت مراقبت‌های ویژه کودکان در بیمارستان حضرت معصومه راه‌اندازی می‌شود

وی تعداد پروژه‌های در دست اقدام برای بیمارستان شهدا را سه پروژه عنوان کرد و ادامه داد: در این بیمارستان علاوه بر ساخت بزرگترین اورژانس کشور، بخش رادیولوژی آن کاملا بازسازی و مدرن می‌شود و همچنین آشپزخانه بیمارستان شهدا هم توسعه پیدا می‌کند.

حجتی‌پور با اشاره به اینکه بیمارستان حضرت معصومه به عنوان بیمارستان تخصصی زنان و کودکان باید الزاماتی داشته باشد، اظهار داشت: داشتن یک اتاق‌ خصوصی برای زایمان زنان که همسران آنها به راحتی در کنار آنها حضور داشته باشند، سالها به آرزو تبدیل شده بود که قرار است تامین اجتماعی با اعتبار حدود ۶ میلیارد تومان ۸ اتاق زایمان خصوصی را در ۹ ماه آینده به این بیمارستان اضافه کند که نمونه این بخش را در کمتر استانی می‌بینیم.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی کرمانشاه توجه به نیازهای نوزادان تازه متولد شده را هم ضروری برشمرد و افزود: با توجه به اینکه نوزادان هم به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند، تا پایان سال جاری ۱۲ تخت مراقبت‌های ویژه به بیمارستان حضرت معصومه اضافه می‌شود.

حجتی‌پور با اشاره به اینکه تامین اجتماعی در شرایط بحرانی و کاهش منابع به دنبال توسعه زیرساخت‌های عمرانی در کرمانشاه بوده است، اظهار داشت: ما باید سهم خود را از درمان تامین اجتماعی بگیریم و در همین مدت هم درمانگاه‌های پاوه، سنقر و جوانرود را هم به مجموعه تامین اجتماعی اضافه کردیم.

وی ادامه داد: در سال بعد به دنبال ساخت درمانگاه در شهرستان‌های کنگاور، سرپل‌ذهاب و هرسین هستیم و این در حالی است که درمانگاه بیستون به دلیل فرسودگی قرار است به طور کامل بازسازی و در اختیار مردم قرار بگیرد.

تامین اجتماعی کرمانشاه ۱۵ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه کرده است

این مسوول عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی در سال ۹۸ را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در این مدت ۲ افتخار برای کرمانشاه کسب شد، یکی اینکه در سال ۹۸ و برای اولین بار مدیریت درمان تامین اجتماعی کرمانشاه در ارزیابی به عمل آمده به عنوان مدیریت درمان برتر کشور انتخاب شد و همچنین در جشنواره شهید رجایی سال ۹۸ هم به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدیم که دستاوردهای بزرگی برای کرمانشاه است.

حجتی‌پور در ابتدای سخنان خود و در پاسخ به سوالات خبرنگاران هم گفت: هم اکنون ۵۰ درصد از پزشکان نسخه الکترونیک تولید می‌کنند و به احتمال ۸۰ درصد تا اول اسفند دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی حذف می‌شود.

وی اشاره‌ای هم به خدمات تامین اجتماعی به بیماران کرونایی کرد و اظهار داشت: از ابتدای شروع کرونا تا ۲۰ دی ماه ۹۹ تعداد یک هزار و ۵۰ بیمار کرونایی پذیرش شده که خوشبختانه ۹۰۰ بیمار ترخیص و در این مدت ۱۴ هزار سی‌تی اسکن گرفته شد که پنج هزار و ۵۰۰ مورد از آنها مثبت بود.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه، از اضافه شدن دستگاه دوم اکسیژن‌ساز هم به بیمارستان شهدا خبر داد و گفت: اکسیژن مهمترین نیاز درمانی بیماران کرونایی است و در این راستا دستگاه اول با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه و دستگاه دوم اکسیژن‌ساز هم با ظرفیت ۴۰۰ لیتر در دقیقه را اضافه کردیم و اگر همه بیمارستان هم بیماران کرونایی باشد نیازی به اکسیژن اضافه نخواهیم داشت.

حجتی‌پور، مجموع اعتبار سالانه تامین اجتماعی در کرمانشاه را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این مدت ۱۵ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه شد و هم اکنون هم تمام معوقات تامین اجتماعی پرداخت شده و هیچ گونه بدهی به سازمان‌ها، پزشکان و داروخانه‌های طرف قرارداد نداریم.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید