تاثیر یک تصمیم بر پرتفوی درمان بیمه ها/افزایش حق بیمه با حذف ارز 4200 تومانی

0

نبض بیمه، زهرا ذوالفقاریان، مدیر عامل بیمه نوین با بیان اینکه حذف ارز 4200 تومانی به افزایش حق بیمه منجر می شود گفت: حذف ارز 4200 تومانی، تقاضا و در خواست را برای بیمه درمان افزایش می یابد.

در حالی که برخی معتقدند حذف ارز 4200 تومانی برای صنعت بیمه منجر به افزایش نرخ ارز مواد اولیه داروئی و رشد چند برابری قیمت دارو می شود، برخی دیگر با حذف ارز یارانه ای برای صنعت دارو موافق هستند و آن را موجب از بین رفتن رانت و دلالی در صنعت دارو می دانند.

حسین کریم خان زند، عضو هیئت مدیره و مدیر عامل بیمه نوین در گفت و گو با خبرنگار نبض بیمه اظهار کرد: در خصوص تعهدات قبلی، در صورت حذف ارز 4200 تومانی، تعهدات سابق را انجام می دهیم لیکن برای تمدید قراردادها ، حق بیمه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه اگر هزینه ها افزایش یابد، حق بیمه نیز افزایش می یابد، تصریح کرد: 95 درصد بیمه شونده ها کارکنان سازمان ها هستند که بخشی از حق بیمه را کارفرما تقبل می کند و بخشی را نیز کارکنان می پردازند.

کریم خان زند معتقد است با بالا رفتن ریسک(حذف ارز 4200 تومانی و گران شدن دارو) درخواست بیمه افزایش می یابد چون فرد بیمه شونده نمی تواند رشد هزینه ها را تقبل کند و افزایش درخواست برای بیمه درمان را در پی خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید