زمان واردات اولین محموله واکسن کرونا مشخص شد

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ واکسن کرونا و واردات آن برای آغاز واکسیناسیون در ایران یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم در این روز‌ها به شمار می‌رود و هر یک از شهروندان منتظرند تا ببینند پس از کشور‌های متعدد، تاریخ پرواز نخستین محموله وارداتی واکسن کرونا به ایران و آغاز واکسیناسیون در چه روزی ثبت خواهد شد.

البته در این میان مباحث مختلفی درباره حصول اطمینان بیشتر برای واردات واکسن از منابع مطمئن مطرح شده و سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اخیرا درباره آخرین وضعیت ورود واکسن کرونا به کشور، گفت: درباره واکسن این مژده را بدهم که ما واکسن را برای تزریق، قبل از رسیدن واکسن تولید خودمان تدارک دیدیم و منابع آن را تامین کردیم. آقای رییس جمهور هم هر روز پیگیر هستند و ان‌شاءالله در روزهای آینده اولین پارت‌های واکسن وارداتی را از منابع مطمئن وارد خواهیم کرد.

ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی اقتصادی باشگاه خبرنگاران  جوان، در پاسخ به سوالی درباره اینکه نخستین پرواز محموله واکسن کرونا چه روز و تاریخی خواهد بود؟ اظهار کرد: به احتمال زیاد پنج شنبه هفته آینده با هواپیمای ماهان اولین واکسن وارد کشور می شود.

او ادامه داد: هیچ مشکلی برای واردات واکسن کرونا نداریم و در هر روز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخواهد، آن را از هر کشوری اعلام کند، وارد خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: هواپیماهای ایرانی آمادگی کاملی از نظر امکانات لازم برای واردات محموله‌های مختلف واکسن کرونا را دارند و هر نوع تجهیزات و شرایطی را که به ما بگویند در هواپیماهای حامل واکسن اعمال می‌کنیم و از این منظر نیز هیچ مشکلی نداریم.
براساس این‌ گزارش روزها و هفته گذشته بارها مسئولان وزارت بهداشت از انجام شدن توافقات لازم و تایید واکسن روسی برای واردات به کشور خبر داده بودند و اعلام کردند که مطالعات لازم با بررسی همه مستندات ارسالی از کشور روسیه روی واکسن اسپوتنیک V انجام شده و به زودی این واکسن به کشور وارد می‌شود.

که در همین خصوص محمد اسلامی –وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بر اساس مذاکرات و هماهنگی‌های صورت گرفته تا هفته آینده نخستین پرواز برای واردات نخستین محموله واکسن کرونا انجام می شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

او ادامه داد: هر مقداری که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخواهد و تایید کند به کشور وارد خواهد شد و برنامه ریزی های لازم برای انجام این پروازها صورت خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: محموله اول تا هفته آینده با پروازی ویژه به کشور وارد خواهد شد و با حجم کم آغاز خواهیم کرد و در ادامه دیگر پروازها در صورت تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید