۷ هزار کارگر ساختمانی تهران در نوبت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

0

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران از انتظار حدود ۷ هزار کارگر ساختمانی این استان برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  رحمان تیموری گفت: در حال حاضر حدود ۷ هزار کارگر ساختمانی در استان تهران که کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت کرده‌اند و تمامی مراحل اداری استفاده از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را طی کرده‌اند، در نوبت قرار دارند.

وی افزود: علارغم اینکه در قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نیز مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی به صراحت اعلام شده کارگران دارای پروانه مهارت صنعت ساختمان پس از احراز و تایید در سامانه رفاهی جمهوری اسلامی توسط شعبات تامین اجتماعی بررسی و بیمه شوند، متاسفانه پس از گذشت بیش از دو سال هنوز تعداد زیادی از کارگران تامین اجتماعی با نقص قانون این امر را منوط به اعلام سهمیه بیمه می‌دانند.

او افزود: شنیده شده حدود ۵ هزار سهمیه استفاده نشده بر اساس قوانین تامین اجتماعی در واحد نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان متوقف مانده است.

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان ملارد در ادامه گفت: حدود ۸۵۰ کارگر ساختمانی در شهرستان ملارد از حدود دوسال قبل شناسایی و در سامانه رفاهی ثبت نام شده و در انتظار بیمه کارگران ساختمانی می‌باشند.

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی شد و افزود: چنانچه پاسخی از سوی سازمان تامین اجتماعی دریافت نشود به مجلس مراجعه می‌کنیم تا نماینده‌گان موضوع نظارت بر قانون وضع شده بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری کنند.

ایلنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید