تعلیق نماد بیمه آرمان به ظن وقوع جرائم ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار

0

نبض بیمه، ناظر بازار نماد معاملاتی بیمه آرمان را به ظن وقوع جرائم موضوع ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ا که به استفاده از اطلاعات نهانی می پردازد، تعلیق کرد.

بر این اساس و به استناد بند 7 ماده 13مکرر 2 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران به اطلاع مي‌رساند؛ با توجه به ظن وقوع جرائم موضوع ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ا درخصوص معاملات اوراق بهادار در بازار عادی ، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ 1399/11/26 تعلیق شد.

لازم به ذکر است ماده 46 قانون اوراق بهادار به مجازات در نظر گرفته شده برای جرائم مربوط به استفاده از اطلاعات نهانی می پردازد.

بر اساس ماده 46 قانون اوراق بهادار ، اشخاص زیر به حبس تعزیری از سه‌ ماه تا یک سال یا به جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر سود به‌دست آمده یا زیان متحمل نشده یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد:

۱. هر شخصی که «اطلاعات نهانی» مربوط به اوراق بهادار موضوع این قانون را که حسب وظیفه در اختیار وی قرارگرفته به نحوی از انحاء به ضرر دیگران یا به نفع خود یا به نفع اشخاصی که از طرف آن‌ها به هرعنوان نمایندگی داشته باشد، قبل ‌از انتشار عمومی، مورد استفاده قرار دهد و یا موجبات افشاء و انتشار آن‌ها را در غیر موارد مقرر فراهم نماید.

۲. هر شخصی که با استفاده از «اطلاعات نهانی» به معاملات اوراق بهادار مبادرت نماید. ۳. هر شخصی که اقدامات وی نوعاً منجر به ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا ایجاد قیمتهای کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار شود. ۴. هر شخصی که بدون رعایت مقررات این قانون اقدام به انتشار آگهی یا «اعلامیه پذیره‌نویسی» به‌منظور عرضه عمومی اوراق بهادار نماید.

الف) مدیران شرکت شامل اعضای هیئت مدیره، هیئت عامل، مدیرعامل و معاونان آنان. ب‌) بازرسان، مشاوران، حسابداران، حسابرسان و وکلای شرکت. ج‌) سهامدارانی که به تنهایی و یا به همراه افراد تحت‌تکفل خود، بیش‌از ده درصد سهام شرکت را در اختیار دارند یا نمایندگان آنان‌. د‌) مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ذی‌ربط یا نمایندگان شرکت‌های مادر (هلدینگ) که مالک حداقل ده درصد سهام یا دارای حداقل یک عضو در هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌پذیر باشند. ه-) سایر اشخاصی که با توجه به وظایف، اختیارات و یا موقعیت خود به «اطلاعات نهانی» دسترسی دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید