دانش ایران در تولید واکسن پیشرفته است

0

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: توانمندی دانشمندان ایرانی در حوزه تولید واکسن کرونا بسیار بالا است و مردم به این توان داخلی اعتماد کنند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  مصطفی قانعی درباره تولید واکسن کرونا در کشور گفت: دانشمندان کشورمان شبانه‌روز در حال تلاش برای تولید بهترین واکسن کرونای بومی هستند. محصولی که با بهترین کیفیت و نتیجه علمی به بازار می‌رسد و جامعه را از شر این بیماری خلاص می‌کند.

وی افزود: در تلاشیم تا به نتیجه نهایی رسیدن واکسن‌های ایرانی، از بازار جهانی بهترین و مطمئن‌ترین نوع واکسن را تهیه کنیم. مردم نگران نباشند و قطعاً محصولی با ایمنی بالا و استاندارد را می‌خریم. ایران کشوری است که همیشه در شرایط بحرانی با یک بسیح عمومی از پس مشکلات برآمده است. این بار هم این اتفاق خواهد افتاد.

قانعی ادامه داد: یکی از شرکت‌های ایرانی در حال ساخت واکسنی شبیه به واکسن مدرنایی است که تاییدیه آژانس دارویی اروپا را کسب کرده است. دانشمندان ما نیز در تلاشند تا واکسنی کاملاً شبیه به این محصول را تولید کنند.

رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا با بیان اینکه هیچیک از واکسن‌های ایرانی کرونا بدون گذراندن تست‌های اولیه به تولید انبوه نمی‌رسد، بیان کرد: همه واکسن‌ها باید ابتدا ۳ فاز تأیید را بگذرانند و بعد مجوز تولید انبوه بگیرند. هیچ گاه این روند شکل دیگری را تجربه نکرده است

خبرگزاری مهر

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید