۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به مترو اختصاص یافت

0

در جلسه سی و هفتم کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در ایران مصوب شد که در راستای جبران خسارت‌های کرونا به شرکت‌های بهره‌بردار مترو در کشور، ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی پرداخت شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ کرونا باعث بیکاری بخشی از واحدهای کسب و کار شد, دولت به منظور جبران خسارت های وارده به حوزه کسب وکاربرنامه هایی از جمله حمایت های پرداخت تسهیلاتی را در نظر گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به دنبال شیوع ویروس کرونا فعالیت بسیاری از صنوف و کسب و کارها به‌ویژه مشاغل خدماتی مختل و دچار مشکل شد و بر این اساس دولت با هدف حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌ها و حمایت از کارگران، پرداخت تسهیلات حمایتی با نرخ سود ترجیحی 12درصد را مصوب کرد تا در اختیار بنگاه‌های خدماتی و تولیدی آسیب دیده از کرونا قرار گیرد. پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی 14رسته منتخب از سیزدهم خرداد ماه آغاز شده و مشمولان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.پس از آن نیز رسته های مختلف مانند حوزه فرهنگ و هنر, ورزش, گردشگری و حمل و نقل شناسایی و حمایت های تسهیلاتی ادامه دار شدد.

کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا مصوب کرد که این تسهیلات از محل منابع  مصرف نشده تسهیلات کرونا، به شرکت های بهره بردار مترو در سراسر کشور پرداخت شود. اجرای مصوبه مستلزم تصویب نهایی در ستاد ملی کرونا است.

با شیوع کرونا در ایران بسیاری از کسب وکارها از جمله شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری به دلیل محدودیت ها و تعطیلی ها و کاهش ترددهای کرونایی دچار خسارت و کاهش  منابع درآمدی شدند. کارگروه اقتصادی کرونا قبلاً تسهیلات کرونایی به حوزه حمل‌ونقل برون شهری (ریلی، هوایی، دریایی و زمینی) را تصویب کرد که تا اول بهمن ماه 99حدود 2.9 هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به فعالان این بخش پرداخت شده است. این در حالی است که حمل‌ونقل درون شهری به ویژه شرکت‌های بهره‌بردار مترو نیز از آسیب اقتصادی و مالی ناشی از تعطیلی‌ها و کاهش ترددهای کرونایی بی‌نصیب نبوده است.

تسنیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید