دلیل عرضه صفوف خرید در بازار سرمایه امروز چه بود؟

0

نبض بیمه، شاخص کل بورس تهران در نیمه نخست بازار با رشد بیش از 26 هزار واحدی مواجه شده بود، در نیمه دوم با عرضه صفوف خرید بخشی از رشد ابتدایی خود را بازپس داد و گفته می شود این عقبگرد واکنش بازار سرمایه به نزدیک ترین گزینه برای ریاست سازمان بورس است.

در همین خصوص محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگویی اظهار کرد در چند روز اخیر پس از شنیدن خبر استعفای رئیس سازمان بورس، موضوعاتی مطرح شد که موجب نگرانی مجلس، افکار عمومی و فعالان اقتصادی شده چرا که فرد جایگزین باید بتواند نیاز امروز جامعه و عملکرد ضعیف بازار بورس را طی ماه‌های اخیر جبران کند لذا درخواست ما از وزیر اقتصاد این است که با انتخاب فرد صالح دغدغه‌های حوزه بورس را کاهش دهد.

در معاملات امروز شاخص کل با رشد 12593 واحدی در ارتفاع یک یملیون و 234 هزار و 663 واحدی به کار خود پایان داد، شاخص قیمت وزنی ارزشی با 3286 رشد در ارتفاع 322هزار و 204 واحدی قرار گرفت، شاخص کل هم وزن با کاهش 2816 واحدی رقم 437 هزار و 570 واحدی را نمایش داد و شاخص قیمت هم وزن نیز با افت 1841 واحدی به سطح 286 هزار و 182 واحدی بازگشت.

شاخص آزاد شناور با 12050 واحد افزایش رقم یک میلیون و 796 هزار و703 واحدی را نمایش داد و شاخص بازار اول با رشد 12962 واحدی به سطح 889 هزار و 567 واحدی رسید و شاخص بازار دوم نیز با افزایش 12334 واحدی رقم 2 میلیون و 545 هزار و 627 واحدی را نمایش داد.

نگاهی به ارزش معاملات

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از 15640.3میلیارد تومان بوده که ناشی از داد و ستد بیش از 17.200 میلیارد سهم و اوراق مالی طی 1.705 نوبت معاملاتی بوده است.

در فرابورس نیز در حالی ارزش معاملات از 7983.6 میلیارد تومان فراتر رفته که آیفکس در نیمه نخست سبزپوش بود در این لحظات با افت بیش از 149 واحدی مواجه شده است.

7 نماد با بیشترین تقاضا

پالایش نفت اصفهان(شپنا)/صندوق پالايشي يکم(پالایش)/پالایش نفت تهران(شتران)/پالایش نفت تبریز(شبریز)/صندوق س. پارند پايدار سپهر (پارند)/سیمان سفید نی ریز(سنیر)/پتروشیمی فناواران(شفن)

7 نماد با بیشترین عرضه

کدما/خموتور/وتوصا/غدام/بکاب/ثفارس/حتوکا

رفت و آمدها

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های سرمايه گذاري سپه(وسپه)پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه، شكر(قشكر)پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه،سرمايه گذاري استان يزد(وسيزد)با توجه به حد نصاب نرسيدن مجامع عمومي فوق العاده و عمومي عادي به طور فوق العاده ، سرمايه گذاري ساختمان ايران(وساخت)پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي، بين المللي توسعه ساختمان(ثاخت)پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه بدون تقسيم سود ، سرمايه گذاري استان بوشهر(وسبوشهر)، سرمايه گذاري استان قم(وسقم)، سرمايه گذاري استان ايلام(وسيلام)با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب ، صنايع پتروشيمي خليج فارس(فارس)، توليد محور خودرو(خمحور) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف ، بازگشایی شدند.

در مقابل، نماد معاملاتی شرکت های سيمان‌ سفيدني‌ريز (سنير1) ليزينگ‌صنعت‌ومعدن‌ (ولصنم1) سيمان‌ دورود (سدور1) با توجه به تغييرات بيش از 50 درصدي قيمت سهام، به منظور برگزاري كنفرانس اطلاع رساني توسط ناشر متوقف شدند.

همچنین نماد معاملاتي شركت سيمان‌اروميه‌ (ساروم1) سرما آفرين‌ (لسرما1) با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام،با وقفه همراه شدند.

نماد معاملاتي شركت هاي نيرو ترانس(بنيرو)، توليد نيروي برق آبادان(آبادا) با توجه به عدم كشف قيمت در روز معاملاتي قبل حراج شدند.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید