رشد 661 درصدی سود عملیاتی بیمه دی

0

نبض بیمه، زهرا ذوالفقاریان، شرکت بیمه دی بر اساس صورت های مالی حسابرسی نشده 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه سال جاری موفق به شناسایی  13 هزار و 599 میلیارد ریالسود عملیاتی شده که رشد 661 درصدی را نشان می دهد.

سود خالص «ودی» نیز با رشد 524 درصدی نسبت به دوره مشابه قبلی 11 هزار و 187 میلیارد ریال گزارش شده است.

بیمه دی در پایان آذر ماه 4475 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که از این رقم 4404 ریال آن ناشی از فعالیت عملیاتی شرکت و تنها71 ریال از محل فعالیت غیر عملیاتی بوده است.

نکته مثبت در صورت مالی حسابرسی نشده «ودی» این است که سود ناخالص فعالیت بیمه ای (قبل از درآمد سرمایه گذاری از محل ذخایر فنی) این شرکت با رشد 543 درصدی از رقم 1888میلیارد ریال در دوره مشابه قبلی به بیش از 12143 میلیارد ریال در پایان آذر ماه رسانده است.

این موضوع از آن نظر حائز اهمیت است که یکی از نگرانی سهامداران بیمه ای در مقطع فعلی این است که گرچه شرکت های بیمه ای سودهای خوبی شناسایی کرده اند ولی عمده این سود ها از محل سرمایه گذاری در بورس بوده و قابلیت تکرار نداشته باشد، لیکن در مورد بیمه دی این نگرانی کاملا بیجاست چرا که این بیمه گذار به خوبی توازن مطلوبی بین مدیریت فعالیت های بیمه ای و سرمایه گذاری های خود برقرار کند.

این گزارش می افزاید، گرچه حق بیمه صادره(قبولی اتکایی) «ودی»  نسبت به دوره مشابه قبلی تفاوت چندانی نداشته لیکن کاهش 52 ذخایر حق بیمه، درآمد حق بیمه بیمه دی را 23 درصد افزایش داده است.

همچنین درآمد سرمایه گذاری از محل ذخایر فنی «ودی»  با رشد 301 درصدی مواجه شده و از رقم 413 میلیارد ریال به یکهزار و 658میلیارد ریال رسیده است.

همچنین سود ناخالص فعالیت بیمه ای «ودی»  رشد 499 درصدی نسبت به دوره مشابه قبلی نشان داده و مبلغ 13 هزار و 801 میلیارد ریال گزارش شده است.

سود عملیاتی «ودی»  نیز طی این مدت رشد 661 درصدی را ثبت کرده و 13 هزار و 599 میلیارد ریال گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

زیان ناخالص بیمه آسیا بی احتساب سرمایه گذاری از ذخایر فنی

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید