سهم استان سمنان در بیمه فعالان قرآنی ۲ برابر می‌شود

0

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۷۲ فعال قرآنی فاقد بیمه در استان سمنان فعالیت می‌کنند گفت: سهم سمنان از نظر بیمه فعالان قرآنی تا ۲ برابر افزایش می یابد.

نبض بیمه ، عبدالهادی فقهی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیران موسسه‌های قرآنی استان سمنان در سالن حکیم‌الهی فرهنگسرای کومش این شهر ابراز داشت: پالایش بیمه قرآنیان کشور آغاز شده و هدف این است که توزیع بیمه‌شدگان از نظر جمعیت و تعداد موسسات قرآنی عادلانه باشد.

وی افزود: جشنواره شخصیت شناسی حضرت زینب کبری (س) در سطح ملی تا پایان دوره معاونت فعلی قرآن و عترت هر سال در استان سمنان برگزار شود و اتاق فکری برای انتخاب نام و شیوه اجرایی جشنواره تشکیل دهید.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این معاونت به دنبال رویدادهای جدید و مهم ملی در حوزه فرهنگ قرآنی است و آغاز اجرای طرح پایتخت نهج البلاغه ایران از جمله این رویدادها است زیرا نهج البلاغه بزرگترین اثر فکری سیاسی تربیتی اجتماعی مستقل در بین تمام آثار حدیثی جهان اسلام است و هیچ اثری هم نهج البلاغه تاکنون نوشته نشده است.

فقهی‌زاده با بیان اینکه عالمان برجسته و گمنامی در استان سمنان حضور دارند گفت: به گفته سردار شهید قاسم سلیمانی، توفیق مهم و الهی خود را در گمنامی بدانیم و بخواهیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: راه ها و بیراهه ها بسیار فراوان و پرشمارند اما در این میان فقط صراط مستقیم و راه حقیقت است که انسان را به مقصود می رساند و صراط مستقیم به معنی راه درست است.

وی با بیان اینکه در دنیا هزاران موسسه و هزاران اتاق فکر درکار هستند که ما احساس نیاز به قرآن نکنیم گفت: یکی از مهمترین راه‌های میانبر آنها، هنر آلوده است و تصاویری را در قالب هنر آلوده به جوانان و نوجوانان و حتی خردسالان نشان می‌دهند که آنها را به قرآن بی‌نیاز کنند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تلاش دشمنان این است که قرآن را هذیان گونه نشان دهند و تعداد ما در مقابله با این افراد کم است ولی اگر توکل در کار باشد و به مقاصد دنیایی بی توجه باشیم موفق می‌شویم.

فقهی‌زاده با اشاره به اینکه امروز قرآن را در عمل تنها گذاشته‌ایم و فقط در گفتار به قرآن تمسک می جویم گفت: باید در عمل نیز مراقب باشیم که قرآن را کنار نگذاریم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در شورای قرآنی استان سمنان، افتتاح دبیرخانه جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات و نشست با روسای مراکز قرآنی به استان سمنان سفر کرد.

۴۸ موسسه قرآنی زیر نظر معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان سمنان فعال است.​

ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید