نگرانی استرالیا از اثرات تزریق واکسن فایزر

0

به دنبال مرگ عده‌ای از تزریق‌کنندگان واکسن فایزر در نروژ، استرالیا خواستار دریافت اطلاعاتی در این زمینه از شرکت فایزر و مقامات نروژی شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شبکه ای بی سی استرالیا، مقامات استرالیایی می گویند قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از واکسن کرونای فایزر در این کشور باید اطلاعات بیشتری در مورد این واکسن و تبعات آن دریافت کنند.

تزریق واکسن فایزر به تعدادی از افراد مسن در نروژ باعث مرگ آنها شده و بر روی برخی افراد نیز تاثیرات جانبی خطرناکی داشته است. مقامات بهداشتی در نروژ می گویند در مجموع 29 نفر در این کشور بعد از تزریق واکسن فایزر به آنها فوت کرده اند.

به دنبال این رویداد کشورهای منطقه اسکاندیناوی اعلام کرده اند برای تزریق واکسن کرونای فایزر به اتباع خود دقت بسیار بیشتری را اعمال خواهند کرد. استرالیا تا به حال سفارش خرید 10 میلیون دوز واکسن فایزر را ثبت کرده و حالا به نظر می رسد قصد دارد برای تزریق این واکسن ها کاملا احتیاط کند.

به گفته گرگ هانت وزیر بهداشت استرالیا، این کشور خواستار دریافت اطلاعات فوری و جزییات بیشتر در مورد تبعات استفاده از واکسن کرونا در نروژ است. وی از تماس با مقامات اداره کالاهای درمانی استرالیا برای هماهنگی به منظور دریافت اطلاعات مورد نیاز از نروژ و شرکت فایزر خبر داده است. وزارت خارجه استرالیا نیز در این زمینه با همتایان نروژی خود تماس گرفته است. تا به حال تب و حالت تهوع مهم ترین نتیجه تزریق واکسن فایزر در نروژ بوده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید